پرسش های متداول
پرسش های متداول
By Asiatech Admin
مسائل مرتبط با قبل از خرید و اتصال سرویس | مسائل عمومی ، ارزش افزوده ها و سازمانی | مسائل مرتبط با امور فنی و پشتیبانی | مسائل مرتبط با شارژ و تمدید سرویس |


اگر من بیشتر از مقدار تخصیص داده شده مصرف کنم چه اتفاقی می افتد؟
در صورت مصرف زودتر از موعد حجم ترافیک، می توانید نسبت به شارژ مجدد یا خرید اقدام نمائید و چنانچه حساب خودتان را شارژ ننمائید، به صورت اتوماتیک از سیستم قطع خواهید شد و امکان استفاده از اینترنت آسیاتک تا شارژ مجدد را نخواهید داشت
اگر حجم مصرفی خودمان را استفاده نکنیم آیا می توان آنرا برای ماه بعدی ذخیره کرد؟
خیر، حجم مصرفی شما در انتهای هر ماه صفر خواهد شد ولی در صورتی که سرویس های چند ماهه خریداری کنید ، حجم در آن محدوده تا آخر دوره دخیره می گردد.
من یک کاربر معمولی با روزی 4 الی 5 ساعت کار در اینترنت هستم، آیا سرویس 2 گیگابایتی برایم جوابگو است؟
البته که ملاک مصرف حجم اینترنت، مدت زمان کار با اینترنت نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد اما طبق برآورد ما، چنانچه شما یک کاربر معمولی هستید این حجم ترافیکی که در سرویسهای ما معرفی شده برای شما مناسب می باشد.
من قبلا از یک شرکت دیگر خدمات ADSL دریافت کرده ام و می خواهم از سرویس آسیاتک استفاده کنم، آیا برای من امکانپذیر می باشد از مودم قبلی استفاده کنم؟
در صورتیکه مودم شما سالم باشد می توانید از همان مودم استفاده کنید. آسیاتک در خصوص ارائه سرویس روی مودمهای مختلف، محدودیتی ندارد.
اصطلاح خط رانژه یعنی چه؟
خط رانژه شده خط تلفنی است که میتواندvoice و data را همزمان با هم روی یک خط منتقل کند. بنابراین قابلیت ارایهی سرویس ADSL را داراست.
قبل از این که بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ADSL استفاده کنید باید این خط از طرف مخابرات و به درخواست شرکت ارایه دهندهی سرویس، رانژه شود.
چه مدت زمانی طول می کشد تا سرویس ADSL پس از عقد قرارداد راه اندازی شود؟
پس از واریز وجه به حساب آسیاتک، اگر خط مورد نظر دارای بدهی نباشد به طور معمول دو روز 72 ساعت کاری طول می کشد تا خط تلفن شما از طرف مخابرات رانژه شود. پس از آن نیز تا دو روز آینده عملیات نصب (بسته به درخواست شما بصورت تلفنی یا حضوری) انجام خواهد شد.
چگونه می شود از یک شرکت دیگر که هم اکنون ADSL داریم به سراغ شما بیاییم؟
برای این منظور باید ابتدا از طریق آدرس http://crm.asiatech.ir پوشش آسیاتک را کنترل نموده و اگر تائید بود بایستی درخواست جمع آوری سرویس از طریق شركتی كه در حال حاضر با آن ارتباط دارید به مخابرات ارسال شود تا خط آزاد گردد. پس از آن شما از طریق وب سایت شرکت یا تلفن 021-82144000 و یا نمایندگان باید درخواست سرویس و ثبت نام کنید.
آسیاتک در کدام استانها سرویس اینترنت پرسرعت ADSL2+ ارائه می کند؟
آسیاتک با بیش از ٤٠٠ نماینده در سراسر ایران، نزدیکترین سرویس دهنده اینترنت پرسرعت به شما مشتری گرامی می باشد. جهت دریافت سرویسهای اینترنت، می توانید از دو طریق اقدام نمائید: روش اول، می توانید سرویس خود را مستقیما از واحد فروش مستقیم از طریق تماس با تلفن 1544 و یا 021-8214400 و یا وب سایت رسمی شرکت به آدرس www.Asiatech.ir خریداری کنید. در روش دوم شما می توانید سرویس خود را از نمایندگان فروش آسیاتک که اطلاعات آنها در وب سایت شرکت موجود است خریداری نمایید.
مزایای ADSL چیست؟
- برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت (تا 40 برابر سرعت برقراری ارتباط از طریق شمارهگیری، 25 مگابیت بر ثانیه دریافت و 1.5 مگابیت بر ثانیه ارسال)
- برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون نیاز به شمارهگیری
- برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون هزینه پالس مكالمه تلفن
- برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون مشغول شدن خط تلفن
- برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت در حین مكالمه با تلفن
- برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت برای ایجاد شبكه مجازی خصوصی (VPN)
- برقراری ارتباط پر سرعت با اینترنت برای بهرهگیری از امكانات ویدیویی و صوتی در اینترنت و ویدیو كنفرانس
- استفاده از زوج سیمهای تلفن معمولی (در واقع نیازی نیست از مرکز مخابراتی سیمکشی جدیدی انجام شود)
- استفاده همزمان اینترنت، تلفن و یا فکس
Digital Subscriber Line یا DSL به چه معناست؟
DSL به معنای خط دیجیتال مشترک است كه شیوهای کم هزینه با سرعتی مطلوب برای استفاده از اینترنت است. با استفاده از خطوط تلفن معمولی میتوان از این تکنولوژی استفاده كرد.
ارتباط DSL از طریق سیم تلفن شما برقرار میشود بدون این که اختلالی در ارتباطات تلفنی به وجود آید. به شرط این که مودم همیشه به خط وصل و روشن باشد، ارتباط شما با اینترنت همیشه برقرار خواهد بود. در عین حال این کار برای مکالمات تلفنی مشکلی پیش نمیآورد.
پس از برقراری ارتباط هزینه ثابت خط ADSL به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند و سرویس دریافتی، محاسبه میشود. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه میشود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد.
سرعت تبادل دیتا در ADSL به صورت نامتقارن است. یعنی سرعت دریافت و ارسال اطلاعات برابر نخواهد بود.