مسائل مرتبط با امور فنی و پشتیبانی

Average rating: 5, based on 5 with 189000 reviews

مسائل مرتبط با امور فنی و پشتیبانی

  • 4
  • 1

 

مسائل مرتبط با امور فنی و پشتیبانی

آخرین مقالات آسیاتک
Product rating: 4 out of 5 with 8969000 ratings

به دستور سازمان تنظیم مقررات رادیویی از تاریخ 01/09/1396 هنگام ثبت نام مشترک جهت دریافت سرویس های اینترنتی، می بایست اطلاعات مشترک از جانب شرکت اپراتور در سامانه شاهکار ثبت گردد.
سامانه شاهکار وظیفه احراز هویت سرویس هایی از قبیل سیم کارت ها ، خطوط ثابت تلفن و اشتراک های اینترنت، SAP  و PAP ، Mobile Wi-Fi و ... را بر عهده دارد و در راستای هدف افزایش امنیت و ... تولید شده است.
ثبت اطلاعات مشترک در شاهکار به صورتی می باشد که یک کد اختصاصی در بین تمام اپراتورها به مشترک اختصاص می یابد و تا زمانی که این کد از طرف هر شرکت اپراتور فعال باشد ( حتی با وجود تخلیه پورت از مرکز ) امکان راه اندازی اینترنت ( رانژه) از شرکت جدید امکان پذیر نیست لذا برای راه اندازی اینترنت از شرکت اپراتور دیگر باید کلاسه شاهکار شرکت اپراتور قبلی توسط همان اپراتور غیر فعال یا حذف گردد.

 

به علت جلوگيري از سوء استفاده اشخاص دیگر ، مي بايست جهت صحت درخواست جمع آوري مشترک ، احراز هويت صورت پذیرد ،که روال آن از طريق تماس مشترک از تلفن ثابت دارای سرویس ADSL  یا موبایل ثبت شده در پنل کاربری و اعلام کد ملی صاحب خط
مي باشد شایان ذکر است در صورت عدم دسترسی ساکن جدید ( مالک –  مستاجر) به اطلاعات ساکن قبلی میبایست سندی مبنی بر اجاره نامه جدید یا مالکیت جدید (اجاره نامه و تصویر کارت ملی مستاجر جدید یا  قبض تلفن و تصویر کارت ملی صاحب خط ) از طریق آدرس  ایمیل  Leave@asiatech.ir  به شرکت آسیاتک ارسال نمایند.

 

در صورت نقل  مکان  و یا  استیجاری بودن  ملک مشترک می تواند  اقدام به موراد  زیر در مورد  سرویس  اینترنت خود نماید:

1-در  پنل  کاربری خود در  سایت  ecare.asiatech.ir در خواست  جمع آوری  ثبت نماید.

2 -سرویس را به مشترک جدید واگذار نمایند   و ایشان با  1544  پیشتیبانی  24  ساعته  7 روز  هفته  آسیاتک  تماس  حاصل  نماید و به  عنوان  ساکن جدید  درخواست  استفاده از سرویس را دهد مزیت این مورد برای  ساکن جدید نسبت به  ثبت  نام موارد  زیر می باشد:

*عدم  تاخیر در  ثبت نام  و دایری  و فعال سازی  و .....

* عدم پرداخت  هزینه رانژه در  هنگام  ثبت نام .....


3- مشترک می  تواند در  مکان جدید  ثبت نام سرویس نماید  و درخواست  انتقال  اعتبار  روز و  حجم  سرویس قبلی به  سرویس جدید را دهد این مورد داری  شرایط  خاص می باشد که می توانید با تماس  با شماره  1544  پیشتیبانی  24  ساعته  7 روز  هفته آسیاتک موارد را  جویا شوید.

مشترکین آسیاتک در صورت انتقال  خط تلفن در  همان مرکز مخابراتی می توانند سرویس اینترنت  خود را بروی  آن خط نگهداری نمایند بدین  منظور لازم می باشد با شماره  1544 پشتیبانی  24 ساعته 7 روز  هفته آسیاتک تماس حاصل نمایند  و پس از  پرداخت  فاکتور  رانژه مجدد برایشان  ثبت پیگیری صورت گیرد.

هنگامی که مشترک درخواست خود برای خرید اشتراک اینترنت پرسرعت به شرکت سرویس دهنده اینترنت ارایه می‌کند، شرکت خدمات دهنده به عنوان کاربر حقیقی یا حقوقی (کاربران خانگی یا شرکت‌ و سازمان) بر حسب میزان و متناسب با حجم استفاده، سرویس‌های متفاوتی را با سرعت‌های 512، 1024، 2048 و … با واحد سنجش کیلو بیت در ثانیه به ایشان پیشنهاد می‌کند.
توجه به این نکته ضروری‌ست که واحد سرعت این سرویس‌ها، کیلو بیت در ثانیه (Kilo bit persecond)، است که کلمه بیت در آن با حرف b کوچک انگلیسی مشخص شده و به صورت Kbps (کیلو بیت در ثانیه) نمایش داده می‌شود .
در مقابل این واحد، واحد دیگری با نام کیلو بایت در ثانیه وجود دارد (Kilo Byte perSecond) که کلمه بایت آن با حرف B بزرگ انگلیسی در واحد KBps (کیلو بایت در ثانیه) مشخص می‌شود و معمولاً در زمان دانلود و دریافت فایل از اینترنت قابل مشاهده است.
با توجه به این‌ که هر ۱ بایت (۱ Byte) اطلاعات از ۸ بیت (۸ bit)تشکیل شده است، هر یک از سرعت‌های ارایه شده توسط شرکت‌های خدمات دهنده اینترنتی به مشترکین در زمان استفاده باید به ۸ تقسیم شود تا به سرعتی تبدیل شود که در زمان دانلود (Download) فایل‌ها از اینترنت توسط کاربر قابل مشاهده است.
*گاهی کاربران به اشتباه این تغییر واحد را با ضریب اشتراک اشتباه می گیرند. ".

 

در این صورت لازم است مشترک داخلی های متصل به خط تلفن مربوطه را جدا کرده (در اصطلاح خط را ایزوله نماید) و در صورت امکان با پریز دیگر بررسی نمایند دقت شود  پریز ضد برق نباشد و در نهایت بررسی در صورت  عدم رفع مشکل بررسی و اتصال مودم به  سر خط صورت گیرد و در صورت مناسب بودن وضعیت سر خط نسبت به داخل (با توجه به عدد SNR)، با کشیدن سیم مستقیم روکش دار ضد نویز از سر خط تلفن تا مودم، می توان همان کیفیت سر خط را در محل استفاده از سرویس مشاهده کرد . با توجه به مسی بودن خطوط بدیهی است  که وجود فاصله زیاد از سر خط تا محل مودم، می تواند یکی از دلایل افت کیفیت سرویس گردد.
توضیحات مربوط به چگونگی بررسی SNR، در سوالات دیگر بیان شده است. 

 

راه اول: تماس با شماره 1544 واحد پشتیبانی و بررسی وضعیت خط.
راه دوم: با وارد شدن به پنل تنظیمات مودم، در بخش Status، Data Rate Upstream (سرعت آپلود) و  Downstream (سرعت دانلود) اینترنت خود را بررسی فرمایید، عدد نمایش داده شده باید متناسب با سرعت سرویس دریافتی باشد. ( در برخی مودم ها، نامگذاری بصورت Download Speed و Upload Speed است)
همچنین با مشاهده مقادیر مربوط به SNR Margin که نشان دهنده  سیگنال به نویز خط است، میتوان وضعیت نویز خط را بررسی کرد. چنانچه SNR بالای 8 باشد  خط ظرفیت افزایش پهنای باند را دارا می باشد بدین منظور می توان  با شماره  1544 واحد پشتیبانی  تماس  حاصل نمود.

مشترک گرامی برای مودم های مختلف از لیست موجود در منو های اصلی وارد بخش (wireless LAN (WLAN شده سپس با انتخاب زیر منوی Basic  در قسمت SSID نام مورد نظر جهت نمایش در دستگاه های مختلف را اصلاح و تایید نمایید . جهت تایید بایستی بر روی Save یا Apply کلیک کنید . سپس از زیر منوی Security می توانید گزینه  Authentication type را روی حالت (Wpa2-Psk (Personal قرار داده و گزینه encryption را روی AES تنظیم نمایید . در ادامه در برخی مودم ها گزینه Pre Shared Key و در برخی مودم ها Pass phrase Key نمایش داده می شود . در این بخش کلمه عبور خود را وارد نمایید . دقت نمایید حداقل از ۸ کاراکتر بایستی استفاده نمایید و جهت بالا بردن امنیت کلمه عبور از کاراکتر های پیچیده مانند @#%^& نیز می توانید استفاده نمایید . بهتر می باشد  که این مراحل با  سیستم  کامپیوتری و  کابل بررسی شود در صورت وجود مشکل در هر مرحله می توانید با شماره گیری ۱۵۴۴ بخش پشتیبانی تماس  حاصل نمایید.

 

 

 

مشترک گرامی  موارد اعلامی شما در مورد  مغایرت  مصرف می باشد   که این مورد می تواند مربوط به  وجود ویروس بر روی سیستم و یا استفاده از نرم افزارهای به اشتراک گذاری دیتا همانند تورنت که باعث مصرف بالای آپلود می گردد باشد در صورت  عدم وجود این  موارد لازم  به  بررسی موارد  امنیتی  مودم  همچون  Mac Filter , Hide  Ssid , Off Wps , ..  در صورت  عدم مشکل می توانید  با نصب نرم افزار بررسی  میزان  حجم  مصرفی همچون  دیومیتر  نسبت به  حجم مصرفی و   مقایسه آن با حجم  کم  شده داخل  پنل  خود  اقدام نمایید در صوت داشتن  مغایرت موارد را به  Acc@Asiatech.ir  ایمیل نمایید تا مورد برایتان بررسی گردد لازم به ذکر است  در صورت نیاز به توضیحات بیشتر  شماره  سراسری1544  درگاه  ارتباطی شما می باشد.

از طریق مراجعه به سایت  ecare.asiatech.ir وارد منو ابزارها شده و در قسمت تغییر پسورد می توانید پسورد سرویس خود را ویرایش نمایید. در صورت تغییر پسورد سرویس شما به صورت خودکار قطع خواهد شد.سپس وارد تنظیمات مودم خود شده و  مجددا تنظیمات مودم را بررسی نمایید..

مشترک گرامی  موارد اعلامی شما در مورد  مغایرت  مصرف می باشد بدین منظور لازم  به  بررسی موارد  امنیتی  مودم  همچون  Mac Filter , Hide  Ssid , Off Wps , ..  و تغییر پسورد وایرلس مودم می باشد در صورت  عدم مشکل می توانید  با نصب نرم افزار بررسی  میزان  حجم  مصرفی همچون  دیومیتر  نسبت به  حجم مصرفی و   مقایسه آن با حجم  کم  شده داخل  پنل  خود  اقدام نمایید در صوت داشتن  مغایرت موارد را به  Acc@Asiatech.ir  ایمیل نمایید تا مورد برایتان بررسی گردد لازم به ذکر است  در صورت نیاز به توضیحات بیشتر  شماره  سراسری1544  درگاه  ارتباطی شما می باشد.