مدیر عامل شرکت آسیاتک : توسعه بدون مدیریت کیفیت امکانپذیر نیست

Average rating: 5, based on 5 with 189000 reviews

مدیر عامل شرکت آسیاتک : توسعه بدون مدیریت کیفیت امکانپذیر نیست

 

مدیر عامل شرکت آسیاتک : توسعه بدون مدیریت کیفیت امکانپذیر نیست

مدیر عامل شرکت آسیاتک : توسعه بدون مدیریت کیفیت امکانپذیر نیست

تور تعالی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICTINQA) شرکت انتقال داده های آسیاتک با هدف ارتباط و پیوند میان سازمان ها، شرکت ها و مراکز علمی جهت اشتراک گذاری اقدامات و فعالیت صورت گرفته در فرآیند جایزه، به همت شرکت آسیاتک و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.
 

 

عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت :
جایزه امسال به صورت منطقه ای و بین المللی برگزار می شود

 

 

دکتر محمد رضا زارع عضو شورای سیاستگذاری و مجری جایزه ملی کیفیت در مراسم تور تعالی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات ( ICTINQA ) شرکت انتقال داده های آسیاتک با اشاره به اینکه این سومین دوره تور تعالی است که در سال جاری برگزار شده است، گفت: شرکت ها بنا به دستور وزیر ارتباطات به عنوان رییس شورای سیاستگذاری جایزه، دسته بندی شده اند و براساس این دسته بندی در سال جاری سه تور را برگزار کردیم. تور بانک آینده که بالاترین سطح تقدیر نامه را در مقیاس سایر بانک ها در چهارمین دوره جایزه ملی کیفیت دریافت کرد، تور شرکت دانیال کیا که در حوزه نگهداری سیستم های مخابراتی بالاترین رتبه را داشتند و تور سوم در شرکت آسیاتک که بالاترین رتبه تندیس برنزین را سال گذشته در گروه شرکت های ارایه دهنده خدمات بر بستر اینترنت پرسرعت +ADSL2 از آن خود کرد.
وی با بیان اینکه بالاترین سطحی که شرکت ها در مدت چهار دوره برگزاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات، توانسته اند به آن برسند؛ تندیس برنزین بوده که سال گذشته به شرکت آسیاتک تعلق گرفته، گفت: جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، جایزه کشوری است که براساس جلسه 104 شورای عالی استاندارد و مصوبه اساسنامه جایزه و تصمیمات شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات پایه گذاری شد و بر اساس مدل بومی ارزیابی ملی کیفیت ایران توسط ارزیابان مستقل و براساس منطق رادار هر سال انجام می شود و نتایج آن درروز حمایت از مصرف کنندگان اعلام می شود.
وی اعضای شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات را شامل وزیر ارتباطات به عنوان ریاست این جایزه، معاون وزیر در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رییس انجمن کیفیت ایران وسازمان ملی استاندارد دانست و گفت: این جایزه تحت نظر 4 کمیته اطلاع رسانی، آموزش و ارزیابی، فنی و پژوهشی و پشتیبانی  برگزار می شود که امسال براساس جلسه شورای فنی و پژوهشی به صورت منطقه ای و بین المللی برگزار خواهد شد.

شرکت های ICT و بانک ها بیشترین هزینه را در حوزه ابزار و نرم افزار دارند

 

 

محمد علی یوسفی زاده مدیر عامل شرکت انتقال داده های آسیاتک برترین شرکت ارایه خدمات اینترنت پرسرعت نیز در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و خوشامد گویی به اساتید و دانشجویان گفت: در سال های اخیر رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنعت ICT بقدری بالاست و به روز که برما واجب است همواره خودمان را به روز کنیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت آسیاتک سال 82 از طرف وزارت ارتباطات مجوز راه اندازی سرویس های ارتباطی و انتقال داده ها را دریافت و ارایه خدمات بر بستر سیم مسی را شروع کرد، گفت: همانطور که می دانید اتفاقات بزرگ همواره ازتجربه شرکت های کوچک و تازه شروع می شود و در نهایت به کارهای کلان ختم می شود. در 10 سال گذشته شاید بتوان با جرات گفت 7 الی 8 سال اول شرکت های فعال در حوزه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت  فاقد فهم ملی در نوع خدماتی که ارایه می دادند، بودند و بیشتر براساس تجربیات محلی و بازاری کار را پیش می بردند و ما هم از این قاعده مستثنی نبوده ایم و نوسانات زیادی تا سال 89 در آسیاتک پشت سر گذاشتیم اما با وجود مشکلات زیاد و توانستیم بستر و زیرساخت اولیه را فراهم کنیم.
یوسفی زاده اظهار کرد: اتفاق شگفت انگیزی که در مجموعه آسیاتک افتاد همزمان شدن بلوغ شرکت برای داشتن سیستم و ابزارهای خاص جهت مدیریت کاری کشوری و کلان با مدل جایزه ملی کیفیت و الگوبرداری از  معیارهای این جایزه و منشاءگرفتن تصمیمات کلان در شرکت بود.
مدیرعامل شرکت آسیاتک گفت: یکی دو سال اول صرف اتفاقات سیستمی و پیاده سازی اولیه و تلاش برای رشد و ارتقا در شرکت شد و در سال 92 و 93 با پخته شدن برنامه ریزی های صورت گرفته به مرحله بهبود مستمر و راه بی پایان رسیدیم به عبارت دیگر ما در حال تجربه کردن هستیم و این تجربیات تمام نشدنی است و در این میان مهم این است که اعضای سیستم از خرد و کلان به سیاست های شرکت پایبند باشند.   
وی با بیان اینکه دو سه تجربه کلان در حوزه رهبری وجود دارد که پیوسته به همدیگر است، گفت: پیاده سازی روش ها و استفاده از مدل قطعا نیاز به ابزار دارد و همانطور که می دانید در دنیا شرکت های ICT و بانک ها مجموعه هایی هستند که بیشترین هزینه سرمایه گذاری را در حوزه ابزار و نرم افزار می کنند و این اتفاق باید برای ما جا بیفتد و به قولی باید ابزارهای یکپارچه و نرم افزارهای بهم پیوسته داشته باشیم چرا که ذاتا پیاده سازی روش ها  با ابزارها و فرم های ساده و اکسلی شدنی است اما وقتی که می خواهیم از زیرساخت رد بشویم و به پیاده سازی برسیم و در یک مجموعه کلان و کشوری  آن را پباده سازی کنیم باید بتوانیم هر لحظه با آن قدم برداریم و شرایط را بهبود بدهیم.
وی در پایان گفت: امروز همه شرکت های فناوری در حوزه خود مجهز به انواع CRM و ابزارهای کاربردی هستند . اما نکته مهم تر داینامیک بودن ابزارها است به نحوی که این ابزارها طوری پیاده سازی شوند که در کنار دانش مدل تعالی و بهبود نیروی انسانی، بتوان ابزارها را در جهت چابک سازی در لحظه تغییر داد.

رییس دانشکده صنایع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی :
صدها شرکت در کشور وجود دارند که تنها تعداد کمی از آنها موفق اند

 

 

بشیر زاده رییس دانشکده صنایع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تور تعالی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت آسیاتک ضمن تشکر از آسیاتک به عنوان یک شرکت کارآفرین موفق گفت: عوامل موثری که در یک مدیریت نقش دارند شامل شناخت صحیح از فرهنگ و شرایط اقتصادی جامعه، انتخاب روش مدیریت براساس بهینه سازی و متناسب سازی، استفاده مناسب و بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل ها و منابع موجود در کشور، بحث نیروی انسانی و در نهایت بحث منابع مالی (که مدیران تصور می کنند عامل موثر موفقیت است) است که با توجه به مشاهدات و مستندات ارایه شده در این تور تعالی باید بگویم آسیاتک به بهترین نحو توانسته است از همه عوامل ذکر شده برای رسیدن به اهدافش بهره ببرد بالاخص دربحث نیروی انسانی.  
وی با بیان اینکه منابع انسانی در میان عوامل ذکر شده جایگاه ویژه ای دارد، گفت: براساس آمار در حال حاضر جمعیت کشور 78 میلیون است که از این تعداد 23 میلیون آن ها جمعیت جوان با میانگین سنی 15 و 29 و بسیار پراستعداد و پر انرژی هستند. از این تعداد 8/4 میلیون نفر آنها دانشجو و حدود 13 میلیون نفر در مقاطع تحصیلی اند و جای تاسف دارد که از این نیروی قوی به سرعت می گذریم. دنبال ارز، تکنولوژی و ... هستیم اما برنامه ای برای این حجم از جمعیت کشور وجود ندارد. و باید از صنعتگران و دولتمردان پرسید برای استفاده از نیرو و دانش این جمعیت چه برنامه ای دارد؟
بشیر زاده در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه صنعت ما با دانشگاه فاصله زیادی دارد در حالی که در کشورهای پیشرفته دنیا مثلث دانشگاه، صنعت و استاد مثلثی است که نتایج تحقیق و پویایی را به صنعت تزریق می کند، افزود: در دنیا صنعت با پویایی و رقابت پذیری رشد می کند و با رشد خودش به جامعه دانشگاهی کمک می کند و این سیکل دائما در حال جریان است و باعث شده کشورهای صنعتی که تا 30 سال پیش جایگاهی نداشتند امروز به قطب صنعت جهان تبدیل شوند که دلیل عمده آن مدیریت صحیح و استفاده بهینه از نیروی انسانی است.
وی آسیاتک را نمونه موفق تعامل بین دانشگاه و صنعت دانست و گفت: 6 سال حرکت بدوی در این شرکت و 6 سال جهش دلیل موفقیت این شرکت در جذب نیروی انسانی جوان و موفق است و امیدواریم تمامی فعالان صنعت در کشور با الگوبرداری از شرکت های موفق و برنامه ریزی صحیح و تعامل بیشتر با دانشگاه بتوانند هر چه سریعتر فاصله بوجود آمده میان ایران با کشورهای صنعتی دنیا را پر نمایند.        

رییس کمیته ارزیابی جایزه ملی کیفیت (ICTINQA) :
سازمان ها برروی مسولیت های اجتماعی ضعیف عمل می کنند.

 

 

اردلان اختری رییس کمیته ارزیابی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران (ICTINQA)با اشاره به اینکه در شرکت های ایرانی مشکلی به عنوان عدم توجه کافی به بحث مسولیت های اجتماعی وجود دارد گفت: سازمان ها و شرکت های بزرگ کمترین امتیاز را به نتایج محیط زیست و جامعه اختصاص می دهند و در اتخاذ رویکردهایی که برروی آن تاثیر می گذارد، ضعیف عمل می کنند.
وی با بیان اینکه ارتباطات و فناوری و صنعت ICT با بحث دولت الکترونیک مدعی مسئولیت پذیری اجتماعی است، گفت: در بحث محیط زیست این ادعا وجود دارد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بواسطه تکنولوژی ICT آلایندگی زیست محیطی را کمتر می کند و حتی در بحث بانکداری الکترونیک نیز ما مدعی هستیم بر بستر فناوری است که با کم کردن سفرهای درون شهری به کاهش آلایندگی ها کمک می شود و یا عملکرد شهرداری تهران در پروژه شهروند الکترونیک و دولت الکترونیک بستر و زیرساخت آن بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
اختری شرکت آسیاتک در مجموعه هایی که برروی محیط زیست و مسولیت پذیری اجتماعی کار می کنند را دارای بیشترین امتیاز حوزه نتایج در این زمینه معرفی کرد و گفت: در تمامی شرکت های حوزه IT که طبق منطق رادار فعالیت می کنند این اتفاق تا به حال در شرکت انتقال داده های آسیاتک افتاده است.
رییس کمیته ارزیابی جایزه ملی کیفیت و آموزش در ادامه افزود: در ایران دو دسته جایزه داریم یکسری جوایزی است که بیشتر شرکت ها برای استفاده تبلیغاتی و به واسطه پرداخت مبلغ برای دریافت لوح و تندیس، اقدام به حضور در آن می کنند و یکسری هم براساس ارزیابی هایی است که از طریق برگزار کننده صورت می گیرد مانند جایزه ملی کیفیت و یا جایزه تعالی منابع انسانی که نه براساس مقایسه بلکه براساس ارزیابی شرکت ها داده می شود.
وی افزود: آسیاتک جدا از تمرکز برروی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICTINQA) به عنوان مدلی که بتواند کسب و کار خود را ارتقاء دهد؛ سعی کرده جوایزی هم که در کشور برگزار می شود را بررسی کند. مثلا در جایزه مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه هم شرکت کرده و در این حوزه هم خود را مورد ارزیابی قرارداده است.
اختری در پایان هدف از برگزاری این جایزه را ارتقاء کیفیت خدمات و محصولات این بخش مطابق با نیازهای ملی، منطقه ای و بین المللی دانست و گفت: این جایزه از طریق به کارگیری مدل بومی کیفیت توسط تمامی سازمان های دولتی و خصوصی فعال در این حوزه محقق می شود.

 

 

مدیر عامل شرکت آسیاتک : توسعه بدون مدیریت کیفیت امکانپذیر نیست
مدیر عامل شرکت آسیاتک : توسعه بدون مدیریت کیفیت امکانپذیر نیست
Product rating: 4.5 out of 5 with 4049 ratings
تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۰۳/۰۲

مدیر عامل شرکت آسیاتک : توسعه بدون مدیریت کیفیت امکانپذیر نیست

تور تعالی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICTINQA) شرکت انتقال داده های آسیاتک با هدف ارتباط و پیوند میان سازمان ها، شرکت ها و مراکز علمی جهت اشتراک گذاری اقدامات و فعالیت صورت گرفته در فرآیند جایزه، به همت شرکت آسیاتک و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.
 

 

عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت :
جایزه امسال به صورت منطقه ای و بین المللی برگزار می شود

 

 

دکتر محمد رضا زارع عضو شورای سیاستگذاری و مجری جایزه ملی کیفیت در مراسم تور تعالی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات ( ICTINQA ) شرکت انتقال داده های آسیاتک با اشاره به اینکه این سومین دوره تور تعالی است که در سال جاری برگزار شده است، گفت: شرکت ها بنا به دستور وزیر ارتباطات به عنوان رییس شورای سیاستگذاری جایزه، دسته بندی شده اند و براساس این دسته بندی در سال جاری سه تور را برگزار کردیم. تور بانک آینده که بالاترین سطح تقدیر نامه را در مقیاس سایر بانک ها در چهارمین دوره جایزه ملی کیفیت دریافت کرد، تور شرکت دانیال کیا که در حوزه نگهداری سیستم های مخابراتی بالاترین رتبه را داشتند و تور سوم در شرکت آسیاتک که بالاترین رتبه تندیس برنزین را سال گذشته در گروه شرکت های ارایه دهنده خدمات بر بستر اینترنت پرسرعت +ADSL2 از آن خود کرد.
وی با بیان اینکه بالاترین سطحی که شرکت ها در مدت چهار دوره برگزاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات، توانسته اند به آن برسند؛ تندیس برنزین بوده که سال گذشته به شرکت آسیاتک تعلق گرفته، گفت: جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، جایزه کشوری است که براساس جلسه 104 شورای عالی استاندارد و مصوبه اساسنامه جایزه و تصمیمات شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات پایه گذاری شد و بر اساس مدل بومی ارزیابی ملی کیفیت ایران توسط ارزیابان مستقل و براساس منطق رادار هر سال انجام می شود و نتایج آن درروز حمایت از مصرف کنندگان اعلام می شود.
وی اعضای شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات را شامل وزیر ارتباطات به عنوان ریاست این جایزه، معاون وزیر در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رییس انجمن کیفیت ایران وسازمان ملی استاندارد دانست و گفت: این جایزه تحت نظر 4 کمیته اطلاع رسانی، آموزش و ارزیابی، فنی و پژوهشی و پشتیبانی  برگزار می شود که امسال براساس جلسه شورای فنی و پژوهشی به صورت منطقه ای و بین المللی برگزار خواهد شد.

شرکت های ICT و بانک ها بیشترین هزینه را در حوزه ابزار و نرم افزار دارند

 

 

محمد علی یوسفی زاده مدیر عامل شرکت انتقال داده های آسیاتک برترین شرکت ارایه خدمات اینترنت پرسرعت نیز در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و خوشامد گویی به اساتید و دانشجویان گفت: در سال های اخیر رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنعت ICT بقدری بالاست و به روز که برما واجب است همواره خودمان را به روز کنیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت آسیاتک سال 82 از طرف وزارت ارتباطات مجوز راه اندازی سرویس های ارتباطی و انتقال داده ها را دریافت و ارایه خدمات بر بستر سیم مسی را شروع کرد، گفت: همانطور که می دانید اتفاقات بزرگ همواره ازتجربه شرکت های کوچک و تازه شروع می شود و در نهایت به کارهای کلان ختم می شود. در 10 سال گذشته شاید بتوان با جرات گفت 7 الی 8 سال اول شرکت های فعال در حوزه ارایه خدمات اینترنت پرسرعت  فاقد فهم ملی در نوع خدماتی که ارایه می دادند، بودند و بیشتر براساس تجربیات محلی و بازاری کار را پیش می بردند و ما هم از این قاعده مستثنی نبوده ایم و نوسانات زیادی تا سال 89 در آسیاتک پشت سر گذاشتیم اما با وجود مشکلات زیاد و توانستیم بستر و زیرساخت اولیه را فراهم کنیم.
یوسفی زاده اظهار کرد: اتفاق شگفت انگیزی که در مجموعه آسیاتک افتاد همزمان شدن بلوغ شرکت برای داشتن سیستم و ابزارهای خاص جهت مدیریت کاری کشوری و کلان با مدل جایزه ملی کیفیت و الگوبرداری از  معیارهای این جایزه و منشاءگرفتن تصمیمات کلان در شرکت بود.
مدیرعامل شرکت آسیاتک گفت: یکی دو سال اول صرف اتفاقات سیستمی و پیاده سازی اولیه و تلاش برای رشد و ارتقا در شرکت شد و در سال 92 و 93 با پخته شدن برنامه ریزی های صورت گرفته به مرحله بهبود مستمر و راه بی پایان رسیدیم به عبارت دیگر ما در حال تجربه کردن هستیم و این تجربیات تمام نشدنی است و در این میان مهم این است که اعضای سیستم از خرد و کلان به سیاست های شرکت پایبند باشند.   
وی با بیان اینکه دو سه تجربه کلان در حوزه رهبری وجود دارد که پیوسته به همدیگر است، گفت: پیاده سازی روش ها و استفاده از مدل قطعا نیاز به ابزار دارد و همانطور که می دانید در دنیا شرکت های ICT و بانک ها مجموعه هایی هستند که بیشترین هزینه سرمایه گذاری را در حوزه ابزار و نرم افزار می کنند و این اتفاق باید برای ما جا بیفتد و به قولی باید ابزارهای یکپارچه و نرم افزارهای بهم پیوسته داشته باشیم چرا که ذاتا پیاده سازی روش ها  با ابزارها و فرم های ساده و اکسلی شدنی است اما وقتی که می خواهیم از زیرساخت رد بشویم و به پیاده سازی برسیم و در یک مجموعه کلان و کشوری  آن را پباده سازی کنیم باید بتوانیم هر لحظه با آن قدم برداریم و شرایط را بهبود بدهیم.
وی در پایان گفت: امروز همه شرکت های فناوری در حوزه خود مجهز به انواع CRM و ابزارهای کاربردی هستند . اما نکته مهم تر داینامیک بودن ابزارها است به نحوی که این ابزارها طوری پیاده سازی شوند که در کنار دانش مدل تعالی و بهبود نیروی انسانی، بتوان ابزارها را در جهت چابک سازی در لحظه تغییر داد.

رییس دانشکده صنایع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی :
صدها شرکت در کشور وجود دارند که تنها تعداد کمی از آنها موفق اند

 

 

بشیر زاده رییس دانشکده صنایع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تور تعالی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت آسیاتک ضمن تشکر از آسیاتک به عنوان یک شرکت کارآفرین موفق گفت: عوامل موثری که در یک مدیریت نقش دارند شامل شناخت صحیح از فرهنگ و شرایط اقتصادی جامعه، انتخاب روش مدیریت براساس بهینه سازی و متناسب سازی، استفاده مناسب و بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل ها و منابع موجود در کشور، بحث نیروی انسانی و در نهایت بحث منابع مالی (که مدیران تصور می کنند عامل موثر موفقیت است) است که با توجه به مشاهدات و مستندات ارایه شده در این تور تعالی باید بگویم آسیاتک به بهترین نحو توانسته است از همه عوامل ذکر شده برای رسیدن به اهدافش بهره ببرد بالاخص دربحث نیروی انسانی.  
وی با بیان اینکه منابع انسانی در میان عوامل ذکر شده جایگاه ویژه ای دارد، گفت: براساس آمار در حال حاضر جمعیت کشور 78 میلیون است که از این تعداد 23 میلیون آن ها جمعیت جوان با میانگین سنی 15 و 29 و بسیار پراستعداد و پر انرژی هستند. از این تعداد 8/4 میلیون نفر آنها دانشجو و حدود 13 میلیون نفر در مقاطع تحصیلی اند و جای تاسف دارد که از این نیروی قوی به سرعت می گذریم. دنبال ارز، تکنولوژی و ... هستیم اما برنامه ای برای این حجم از جمعیت کشور وجود ندارد. و باید از صنعتگران و دولتمردان پرسید برای استفاده از نیرو و دانش این جمعیت چه برنامه ای دارد؟
بشیر زاده در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه صنعت ما با دانشگاه فاصله زیادی دارد در حالی که در کشورهای پیشرفته دنیا مثلث دانشگاه، صنعت و استاد مثلثی است که نتایج تحقیق و پویایی را به صنعت تزریق می کند، افزود: در دنیا صنعت با پویایی و رقابت پذیری رشد می کند و با رشد خودش به جامعه دانشگاهی کمک می کند و این سیکل دائما در حال جریان است و باعث شده کشورهای صنعتی که تا 30 سال پیش جایگاهی نداشتند امروز به قطب صنعت جهان تبدیل شوند که دلیل عمده آن مدیریت صحیح و استفاده بهینه از نیروی انسانی است.
وی آسیاتک را نمونه موفق تعامل بین دانشگاه و صنعت دانست و گفت: 6 سال حرکت بدوی در این شرکت و 6 سال جهش دلیل موفقیت این شرکت در جذب نیروی انسانی جوان و موفق است و امیدواریم تمامی فعالان صنعت در کشور با الگوبرداری از شرکت های موفق و برنامه ریزی صحیح و تعامل بیشتر با دانشگاه بتوانند هر چه سریعتر فاصله بوجود آمده میان ایران با کشورهای صنعتی دنیا را پر نمایند.        

رییس کمیته ارزیابی جایزه ملی کیفیت (ICTINQA) :
سازمان ها برروی مسولیت های اجتماعی ضعیف عمل می کنند.

 

 

اردلان اختری رییس کمیته ارزیابی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران (ICTINQA)با اشاره به اینکه در شرکت های ایرانی مشکلی به عنوان عدم توجه کافی به بحث مسولیت های اجتماعی وجود دارد گفت: سازمان ها و شرکت های بزرگ کمترین امتیاز را به نتایج محیط زیست و جامعه اختصاص می دهند و در اتخاذ رویکردهایی که برروی آن تاثیر می گذارد، ضعیف عمل می کنند.
وی با بیان اینکه ارتباطات و فناوری و صنعت ICT با بحث دولت الکترونیک مدعی مسئولیت پذیری اجتماعی است، گفت: در بحث محیط زیست این ادعا وجود دارد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بواسطه تکنولوژی ICT آلایندگی زیست محیطی را کمتر می کند و حتی در بحث بانکداری الکترونیک نیز ما مدعی هستیم بر بستر فناوری است که با کم کردن سفرهای درون شهری به کاهش آلایندگی ها کمک می شود و یا عملکرد شهرداری تهران در پروژه شهروند الکترونیک و دولت الکترونیک بستر و زیرساخت آن بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
اختری شرکت آسیاتک در مجموعه هایی که برروی محیط زیست و مسولیت پذیری اجتماعی کار می کنند را دارای بیشترین امتیاز حوزه نتایج در این زمینه معرفی کرد و گفت: در تمامی شرکت های حوزه IT که طبق منطق رادار فعالیت می کنند این اتفاق تا به حال در شرکت انتقال داده های آسیاتک افتاده است.
رییس کمیته ارزیابی جایزه ملی کیفیت و آموزش در ادامه افزود: در ایران دو دسته جایزه داریم یکسری جوایزی است که بیشتر شرکت ها برای استفاده تبلیغاتی و به واسطه پرداخت مبلغ برای دریافت لوح و تندیس، اقدام به حضور در آن می کنند و یکسری هم براساس ارزیابی هایی است که از طریق برگزار کننده صورت می گیرد مانند جایزه ملی کیفیت و یا جایزه تعالی منابع انسانی که نه براساس مقایسه بلکه براساس ارزیابی شرکت ها داده می شود.
وی افزود: آسیاتک جدا از تمرکز برروی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICTINQA) به عنوان مدلی که بتواند کسب و کار خود را ارتقاء دهد؛ سعی کرده جوایزی هم که در کشور برگزار می شود را بررسی کند. مثلا در جایزه مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه هم شرکت کرده و در این حوزه هم خود را مورد ارزیابی قرارداده است.
اختری در پایان هدف از برگزاری این جایزه را ارتقاء کیفیت خدمات و محصولات این بخش مطابق با نیازهای ملی، منطقه ای و بین المللی دانست و گفت: این جایزه از طریق به کارگیری مدل بومی کیفیت توسط تمامی سازمان های دولتی و خصوصی فعال در این حوزه محقق می شود.

 

 

 
ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی