سوالات متداول

سوالات متداول سوالات متداول
Average rating: 5, based on 5 with 189000 reviews

سوالات متداول

آیا سوالی دارید که در لیست سوالات وجود ندارد؟
سوال جدید مطرح کنید

راهنمای سوالات سایت

هنگامی که مشترک درخواست خود برای خرید اشتراک اینترنت پرسرعت به شرکت سرویس دهنده اینترنت ارایه می‌کند، شرکت خدمات دهنده به عنوان کاربر حقیقی یا حقوقی (کاربران خانگی یا شرکت‌ و سازمان) بر حسب میزان و متناسب با حجم استفاده، سرویس‌های متفاوتی را با سرعت‌های ۱٢۸، ٢۵٦، ۵۱٢ و … با واحد سنجش کیلو بیت در ثانیه به ایشان پیشنهاد می‌کند.
توجه به این نکته ضروری‌ست که واحد سرعت این سرویس‌ها، کیلو بیت در ثانیه (Kilo bit per second)، است که کلمه بیت در آن با حرف b کوچک انگلیسی مشخص شده و به صورت Kbps (کیلو بیت در ثانیه) نمایش داده می‌شود .
در مقابل این واحد، واحد دیگری با نام کیلو بایت در ثانیه وجود دارد (Kilo Byte per Second) که کلمه بایت آن با حرف B بزرگ انگلیسی در واحد KBps (کیلو بایت در ثانیه) مشخص می‌شود و معمولاً در زمان دانلود و دریافت فایل از اینترنت قابل مشاهده است.
با توجه به این‌ که هر ۱ بایت (۱ Byte) اطلاعات از ۸ بیت (۸ Bit)تشکیل شده است، هر یک از سرعت‌های ارایه شده توسط شرکت‌های خدمات دهنده اینترنتی به مشترکین در زمان استفاده باید به ۸ تقسیم شود تا به سرعتی تبدیل شود که در زمان دانلود (Download) فایل‌ها از اینترنت توسط کاربر قابل مشاهده است.
گاهی کاربران به اشتباه این تغییر واحد را با ضریب اشتراک اشتباه می گیرند.

 

1-    Other pap :  روی خط تلفن ، سرویس اینترنت از شرکت دیگری دایر می باشد، لذا ابتدا می بایست اقدام به جمع آوری سرویس قبلی و سپس از شرکت آسیاتک درخواست خود را پیگیری نمایید.

2-    بدهی- قطعی:  خط تلفن به علت بدهی های معوقه قطع ( عدم بوق ) می باشد لذا ابتدا می بایست از طریق مراجعه حضوری اقدام به پرداخت و پس از دریافت خط تلفن ( بوق ) از شرکت آسیاتک درخواست خود را پیگیری نمایید.

3-    بدهی - مخابرات :   خط تلفن به علت بدهی های معوقه قطع می باشد لذا ابتدا می بایست  از طریق 1818 اقدام به پرداخت و سپس از شرکت آسیاتک درخواست خود را پیگیری نمایید.

4-    ONU  و PCM :  ارائه اینترنت روی این گونه خطوط تا زمان ارسال به مخابرات مشخص نمی باشد و در حال حاضر امکان ارائه سرویس از سوی شرکت های FCP ( PAP) وجود ندارد و فعلا در انحصار شرکت مخابرات میباشد.

5-    ریموت :  به علت محدودیت امکانات از سوی شرکت مخابرات ، امکان ارائه سرویس اینترنت وجود ندارد.

6-    مغایرت نام و اطلاعات :  جهت تکمیل ثبت نام ، اطلاعات صاحب خط می بایست با اطلاعات ثبت شده یکسان باشد."

 

با توجه به سال های کبیسه و سال های عادی در صورت ثبت دقیق تاریخ تولد در حساب کاربری، محاسبات به صورت سیستمی انجام و اعمال می شود .

نکته قابل توجه : در صورتی که تاریخ تولد ویرایش داشته باشد و به تاریخ زودتری تغییر یابد سیستم بصورت اتوماتیک حساب را بررسی کرده و در صورتی که 365 روز از تاریخ تولد قبلی نگذشته باشد امتیاز اعمال نمی شود لذا خواهشمند است جهت دریافت امتیاز زودتر از موعد اقدام به تغییر تاریخ نفرمایید.

در هنگام ثبت اطلاعات در بخش حساب کاربری باشگاه می بایست دقت لازم را داشته و حتما اطلاعات تماس و پست الکترونیکی را با دقت و صحیح وارد فرمایید طبیعی است چنانچه شماره تماس (موبایل) و یا آدرس پست الکترونیکی ثبت نگردد ، متاسفانه کد تاییدیه برای کاربر ارسال نخواهد شد

مورد بعدی در خصوص تغییر شماره همراه توسط کاربران می باشد که در حساب کاربری باشگاه به دلیل فراموشی این مطلب و ارسال پیامک تاییدیه برای این خطوط که بعضا خاموش بوده و یا متعلق به شخص دیگری میباشد منتظر دریافت پیامک تاییدیه با شماره تماس فعلی می باشند که نیاز به اصلاح شماره تماس  در حساب کاربری باشگاه مشتریان می باشد.

جهت دريافت جايزه پين ٣ گيگ نياز به تاييد موبايل و ايميل (در صورت ثبت ایمیل و موبایل) می باشد . بعد از ورود به بخش جوایز انتخاب گزینه مربوط به پین هدیه 3 گیگ ، پین کد ثبت می گردد . دقت داشته باشید که این پین تنها و تنها روی خطی که در باشگاه آن ایجاد شده است قابل استفاده می باشد و امکان استفاده روی سایر خطوط را نخواهد داشت همچنین امکان دریافت مجدد این پین یک ماه پس از ثبت و دریافت جایزه وجود خواهد داشت . به این نکته نیز توجه داشته باشید که این پین ها تایخ انقضا دارند . در صورت عدم استفاده تا مدت معینی منقضی شده و غیر قابل استفاده می باشند . جهت اطلاع از تاریخ انقضای این پین ها می توانید از داخل سایت آسیاتک قسمت پشتیبانی و بخش بن تخفیف اطلاعات لازم در خصوص پین کد تخفیف خود را دریافت نمایید و جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص می توانید با 1544 تماس حاصل فرمایید.

جهت دریافت پین کد هدیه و جوایز باشگاه مشتریان نیاز به تایید موبایل و ایمیل کاربر در باشگاه می باشد.

در این صورت لازم است مشترک داخلی های متصل به خط تلفن مربوطه را جدا کرده (در اصطلاح خط را ایزوله نماید) و در نهایت ، بررسی ها از سر خط صورت گیرد و در صورت مناسب بودن وضعیت سر خط نسبت به داخل (با توجه به عدد SNR)، با کشیدن سیم مستقیم روکش دار ضد نویز از سر خط تلفن تا مودم، می توان همان کیفیت سر خط را در محل استفاده از سرویس مشاهده کرد . با توجه به مسی بودن خطوط بدیهی است  که وجود فاصله زیاد از سر خط تا محل مودم، می تواند یکی از دلایل افت کیفیت سرویس گردد.
توضیحات مربوط به چگونگی بررسی SNR، در سوالات دیگر بیان شده است.

راه اول: تماس با واحد پشتیبانی و بررسی وضعیت خط.
راه دوم: با وارد شدن به پنل تنظیمات مودم، در بخش Status، Data Rate Upstream (سرعت آپلود) و  Downstream (سرعت دانلود) اینترنت خود را بررسی فرمایید، عدد نمایش داده شده باید متناسب با سرعت سرویس دریافتی باشد. ( در برخی مودم ها، نامگذاری بصورت Download Speed و Upload Speed است)
همچنین با مشاهده مقادیر مربوط به SNR Margin که نشان دهنده  سیگنال به نویز خط است، میتوان وضعیت نویز خط را بررسی کرد. چنانچه SNR بالای 15 باشد وضعیت خط روی آن Data Rate مناسب است و هر چقدر این میزان بالاتر باشد، خط ظرفیت افزایش پهنای باند را دارا می باشد.

 

dslbox  ها را میتوان برای تمدید نیز استفاده نمود. همچنین مشترکین فعلی آسیاتک در مراکز مخابراتی دارای ظرفیت، در بازه های زمانی مختلف می توانند از پروموشن های جذاب ارایه شده نیز به منظور تمدید سرویس استفاده کند.

برای متقاضیان دریافت اینترنت پرسرعت آسیاتک به دو صورت امکان خرید خدمات فراهم شده است. ۱- خرید سرویس مورد نظر با توجه به سرعت-ها و حجم های مختلف مطابق جدول تعرفه های آسیاتک، که در این صورت خرید مودم بصورت اختیاری است. ۲-خرید  DSLBOX (یا جعبه اینترنت فوری) با سرعت مشخص و مدت زمان انتخابی 6 ماهه , یکساله یا دوساله که در واقع شامل تمامی ملزومات مربوط به نصب سرویس ADSL است

بعد از خرید DSLBOX چنانچه مشترک به هر دلیل درخواست عودت آن را داشته باشد، در صورتیکه جعبه ی DSLBOX باز نشده و خدشه ای به آن وارد نشده باشد بعد از بازگرداندن بسته، تمامی هزینه به ایشان عودت داده می شود. در صورت باز شدن جعبه، شرایط  بعد از بررسی کارشناس به ایشان توضیح داده خواهد شد.

مشترک گرامی در تغییر سرویس هزینه طبق روز و حجم باقیمانده محاسبه می شوداما در تمدید سرویس شما هزینه کامل سرویس را پرداخت می نمایید.

با معرفی دوستان  به باشگاه مشتریان آسیاتک در صورتی امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت که کاربر دعوت شده به صورت مستقیم و از طریق 1544 ثبت نام کند و در بخش ایمیل و یا موبایل، اطلاعاتی را که شما از آن طریق آنها را معرفی کرده اید وارد نماید . پس از این مرحله با اولین خرید کاربر دعوت شده از آسیاتک و درج شدن آن در باشگاه مشتریان، شما امتیاز مربوط به معرفی خود را دریافت خواهید کرد.
 

ارتقاء سرویس به سرویسهای با ارزش ریالی بیشتر در هر زمان با پرداخت هزینه در محدوده نوع سرویس قبلی امکان پذیر می باشد ولی کاهش یا لغو خرید میسر نمی باشد.

در کلیه سرویس ها اگر مشترک به هر دلیل زودتر از پایان مدت زمان اشتراک ، اقدام به خرید حجم یا تمدید سرویس جدید نمایند زمان و حجم احتمالی مانده از قبل قابل انتقال به سرویس جدید نخواهد بود.

در سرویس های حجمی در صورت اتمام مدت فاکتور آخر و عدم استفاده، حجم خریداری شده به فاکتور بعد منتقل نمی گردد.ولی اگر سرویس را بصورت چند ماه شارژ کنند حجم آنها تجمیعی محاسبه می شود و در طول ماههای شارژ شده قابل جا به جایی و استفاده می باشد. همچنین اگر مشترک به هر دلیل زودتر از پایان مدت زمان اشتراک، نقل مکان داشته باشد، زمان و حجم احتمالی مانده از قبل قابل انتقال به سرویس جدید خواهد بود.

به دلیل جدا بودن سیستم شارژ و تمدید سرویس از باشگاه مشتریان، معمولا امتیازات خرید سرویس، تمدید و مواردی از این دست به صورت آنی در باشگاه مشتریان لحاظ نمی شود. فرایند همسان سازی اطلاعات در تاریخ های خاصی از ماه انجام می شود. لذا ممکن است حداکثر  72 ساعت زمان جهت مشاهده امتیازهای سرویسهای خود نیاز باشد. اما به هر حال امتیازات به هیچ وجه از بین نمی رود.

همچنین لازم به ذکر است که طبق قوانین باشگاه مشتریان آسیاتک (اعمال شده از تاریخ 31 تیر ماه 94)، امتیاز خرید کاربران بعد از اولین لاگین آنها محاسبه شده و خریدهای قبل از اولین لاگین صرفا به عنوان تاریخچه در باشگاه مشتریان درج شده و شامل امتیاز نمی شود.

در صورتی که هنگام ورود به حساب کاربری خود در باشگاه مشتریان آسیاتک با پیغام خطا مشابه زیر مواجه می شوید :

 

از آنجایی که نام کاربری و کلمه عبور  ورود به باشگاه مشتریان با نام کاربری و کلمه عبور  پنل شارژ و تمدید www.1544.ir برابر می باشد  ابتدا می بایست  بررسی بفرمایید که در پنل شارژ و تمدید www.1544.ir با موفقیت لاگین می شوید یا خیر ؟

ضمنا در صورتی که کلمه عبور خود را در  www.1544.ir  تغییر دهید تا 60 دقیقه بعد ، کلمه عبور ورود به باشگاه مشتریان نیز تغییر می کند.

 

چنانچه به دلیل مسافرت و... امکان تمدید سرویس نباشد می توانید برای یک ماه با پرداخت مبلغ 15000 ریال سرویس خود را رزرو نمایید .

ضمنا" رزرو سرویس در مراکز محدود امکانپذیر نمی باشد و تنها برای یک ماه قابل انجام است.

 

 

جهت حذف فاکتور به سایت 1544.ir مراجعه نمایید و پس از وارد کردن نام کاربری و پسورد خود در قسمت فاکتورهای پرداخت نشده ،فاکتور مورد نظر را حذف نمایید.

 

 

مشترک گرامی برای مودم های مختلف از لیست موجود در منو های اصلی وارد بخش wireless LAN ( WLAN) شده سپس با انتخاب زیر منوی Basic  در قسمت SSID نام مورد نظر جهت نمایش در دستگاه های مختلف را اصلاح و تایید نمایید . جهت تایید بایستی بر روی Save یا Apply کلیک کنید . سپس از زیر منوی Security می توانید گزینه  Authentication type را روی حالت WPA2-PSK ( Personal) قرار داده و گزینه encryption را روی AES تنظیم نمایید . در ادامه در بری مودم ها گزینه Pre Shared Key و در برخی مودم ها Pass phrase Key نمایش داده می شود . در این بخش کلمه عبور خود را وارد نمایید . دقت نمایید حداقل از 8 کاراکتر بایستی استفاده نمایید و جهت بالا بردن امنیت کلمه عبور از کاراکتر های پیچیده مانند @#%^& نیز می توانید استفاده نمایید . در صورت وجود مشکل در هر مرحله می توانید با شماره گیری 1544 داخلی 2 سپس داخلی 1 از کارشناسان مرکز تماس آسیاتک بهره مند گردید . کارشناسان ما 24 ساعته آماده پاسخگویی و حل مشکلات شما می باشند .

 

 

 

بله ، کار اصلی شرکتهای PAP ، همین اتصال چند نقطه بهمدیگر یا ایجاد شبکه دسترسی بصورت VPN یا همون ایجاد شبکه خصوصی مجازی برای شما است ، کافیست با واحد فروش سازمانی آسیاتک تماس گرفته و بر اساس نوع درخواست و مذاکره ، سرویسهای درخواستی شما ایجاد و فعال بشه .

 

 

ارائه سرویس های وایرلس به منازل, شرکتها و مجتمع های بزرگ امکان پذیر میباشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1544 تماس بگیرید

بله اگر عضو باشگاه آسیاتک ( بومرنگ ) بشوید در مناسبتها و معرفی های مختلف امتیازهای ویژه ای میگیرید.

با مراجعه به سایت asiatech.ir میتوانید فرم درخواست عاملیت فروش را تکمیل و ثبت نمایید.

خیر نیاز به قطع اتصال  نمی باشد و سیستم به صورت خودکار در ساعات نامحدود شبانه از حجم شما کسر نمیکند.

وجود ویروس بر روی سیستم و یا استفاده از نرم افزارهای به اشتراک گذاری دیتا همانند تورنت میتواند باعث مصرف بالای آپلود گردد.

از طریق مراجعه به سایت  www.1544.ir وارد منو ابزارها شده و در قسمت تغییر پسورد می توانید پسورد سرویس خود را ویرایش نمایید. در صورت تغییر پسورد سرویس شما به صورت خودکار قطع خواهد شد.سپس وارد تنظیمات مودم خود شده و پسورد جدید را وارد نمایید.

مشترک گرامی برای مودم های مختلف از لیست موجود در منو های اصلی وارد بخش wireless LAN ( WLAN) شده سپس با انتخاب زیر منوی Basic  در قسمت SSID نام مورد نر جهت نمایش در دستگاه های مختلف را اصلاح و تایید نمایید . جهت تایید بایستی بر روی Save یا Apply کلیک کنید . سپس از زیر منوی Security می توانید گزینه  Authentication type را روی حالت WPA2-PSK ( Personal) قرار داده و گزینه encryption را روی AES تنظیم نمایید . در ادامه در بری مودم ها گزینه Pre Shared Key و در برخی مودم ها Pass phrase Key نمایش داده می شود . در این بخش کلمه عبور خود را وارد نمایید . دقت نمایید حداقل از 8 کاراکتر بایستی استفاده نمایید و جهت بالا بردن امنیت کلمه عبور از کاراکتر های پیچیده مانند @#%^& نیز می توانید استفاده نمایید . در صورت وجود مشکل در هر مرحله می توانید با شماره گیری 1544 داخلی 2 سپس داخلی 1 از کارشناسان مرکز تماس آسیاتک بهره مند گردید . کارشناسان ما 24 ساعته آماده پاسخگویی و حل مشکلات شما می باشند . 

ممکن است مشکل از اسپیلیتر باشد اتصالات اسپیلیتر چک شود و در صورت ممکن تعویض گردد.دقت نمایید که دوشاخه ضدبرق به تلفن وصل نباشد.در صورت عدم حل مشکل با امور مشترکین تماس بگیرید.

ضریب اشتراک سرویسهای حجمی معمولا از  ۱ به ۴ تا 1 به 8 میباشد.

فقط در مواردی امکان اتصال کاربر بصورت بی سیم وجود دارد که مودم قابلیت بی سیم داشته باشد.برای راهنمایی بیشتر به دفترجه راهنمای مودم خود مراجعه و یا با 1544 تماس بگیرید.

از پریز تلفن به line اسپلیتر وصل نمایید و از خروجی های اسپلیتر :  modem  به مودم و از phone به تلفن متصل نمایید.

اين مشکل به دليل برقرار نشدن ارتباط فيزيکي مودم با تجهیزات در مرکز ايجاد مي‌شود، ابتدا بررسي كنيد خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فيزيکي را بررسي كنيد. خط تلفن به صورت مستقيم بايد وارد پورت مودم شود. براي برطرف كردن مشکل، گوشي تلفن، دستگاه نمابر،caller id را جدا كنيد و از خروجي مودم ، پورت را مستقیم به خط تلفن وصل کنيد. در صورتي که لينک باز هم روشن نشد از باکس دم در چک کنید.و در نهایت اگر مشکل حل نشد با واحد پشتیبانی آسیاتک تماس بگیرید.

چنانچه مودم وایرلس باشد امکان اتصال تجهیزاتی که وای فای دارند امکان پذیر است.هر تعداد سیستم میتواند از طریق وای فای متصل شده اما اتصال از طریق کابل بستگی به تعداد پورت lan روی مودم دارد.

سرویسهای حجمی در ساعات عادی با ضریب اشتراک ۱ به ۴ و حتی کمتر ارائه میشود  ، اما در ساعات نامحدود   شبانه جهت ایجاد شرایط  مصرف منصفانه برای همه کاربران ، سرویسهایی که در حالت نامحدود قرار می گیرند با ضریب اشتراک بالاتر ( حداکثر ۱ به ۸ ) ارائه میگردند

 توجه داشته باشید که نویز می تواند قطعی های مکرر همراه داشته باشد.یکسری از سیستم ها و دستگاههایی وجود دارد که باعث ایجاد نویز می شود عبارت است از تلفن بی سیم،کالرآی دی ،فکس ،سیم کشی نامناسب.حتما به تک تک دستگاههایی که روی خط دارید اسپیلیتر وصل کنید.وجود ویروس بر روی کامپیوتر شما هم می تواند سبب ایجاد قطعی شود.

کیفیت خط عامل بسیار تاثیرگذار بر سرعت سرویس میباشد چنانچه وضعیت خط ظرفیت 10 مگ را نداشته باشد سرعت دریافتی کاهش می یابد .حتما جهت خرید سرویس های با سرعت بالا  وضعیت خط را چک نمایید. درضمن ساعت مصرف و وضعیت ترافیک شبکه در اون ساعات و سایتی که ازش دانلود میکنید مهم هستند بهتره که با امور مشترکین صحبت کنید تا پروفایل خط تون کنترل بشه.

در شبکه آسیاتک معمولا   VPI=0 و VCI=35 میباشد

چنانچه برای اتصال به اینترنت نیاز به ip ثابتی داشته باشید که بعد از هر بار اتصال تغییر پیدا نکند باید از ای پی استاتیک استفاده نمایید. معمولا مشترکینی که قصد راه اندازی دوربین و یا ریموت زدن را دارند از ای پی استاتیک استفاده میکنند.

پینگ تایم به عوامل زیادی بستگی دارد به عنوان مثال چنانچه سرور بازی شما دارای محدودیت باشد و یا فاصله شما تا سرور طولانی باشد پینگ تایم مسیر خط شما افزایش خواهد یافت .عواملی دیگری مثل اختلال در لینکهای مخابراتی مرکز یا پهنای باند بین الملل نیز میتواند موثر باشد.

عوامل مختلفی موجب کندی سرعت میشود ، نویز یکی از این عوامل است بهمین جهت اتصالات داخلی و مسیر سیم تلفن خود را چک کنید تا کوتاهترین فاصله و بدون هرگونه قطعی یا تداخل با سایر سیمها باشد .حتما به تک تک دستگاههای روی خط و گوشی های اضافه ،  اسپیلیتر وصل باشد. وجود ویروس روی سیستم شما هم می تواند پهنای باند شما را اشغال کرده و سرعت شما را پایین آورد. جهت دانلود حتما نرم افزار internet download manager بر روی سیستم خود نصب نمایید. و در نهایت پس از کنترل موارد فوق با پشتیبانی آسیاتک تماس بگیرید تا موارد تکمیلی را کنترل کنند.

جهت تمدید وارد آدرس qt.asiatech.ir شده و نام کاربری و پسورد اتصال به اینترنت خود را وارد نمایید. اگر اشتباه شود سیستم شما را راهنمایی میکند.

 با مراجعه به قسمت اخبار سایت Asiatech.ir و ورود به سامانه امور مشترکین میتوانید از تخفیف های آسیاتک مطلع شوید.

در حال حاضر سرویسهای متعلق به DSLBOX  و برخی پروموشن ها مقدار بسیار زیادی حجم قابل استفاده در طول روز را دارند.

جهت تغییر شماره موبایل و ایمیل میتوانید وارد سایت qt.asiatech.ir شده و اقدام نمایید اما در خصوص تغییر سایر اطلاعات با امور مشترکین تماس بگیرید.

 چناچه برای شماره تلفن مکان جدید امکان سرویس دهی آسیاتک وجود داشته باشد و قرارداد نیز به اسم خود شما بسته شده باشد بعد از ثبت نام خط جدید و فعالسازی آن، روز و حجم سرویس قبلی به سرویس فعلی اضافه میگردد.

 از طریق سایت qt.asiatech.irمیتوانید جهت مشاهده ریز مصرف و باقیمانده اکانت خود اقدام نمایید.

خیر جهت استفاده از تایم رایگان باید حتما مقداری ترافیک روزانه داشته باشید.

بله شما میتوانید زودتر از موعد جهت رزرو سرویس جدید اقدام نمایید. به این ترتیب شما میتوانید همیشه از پروموشنهای شرکت استفاده کنید و در آینده آن سرویس برای شما فعال شود. ولی دقت شود که اگر سرویس جدید را زودتر از پایان سرویس قبلی فعال کنید سرویس قبلی باطل میشود.

بله فقط برای فعالسازی تیک تمدید از امروز را فعال نمایید.(یاد آور میگردد که با فعال شدن این تیک 50 روز زمان سرویس قبلی سوخت میگردد و سرویس جدید فعال میشود.)

سایت expire.asiatech.ir در صورت نداشتن شارژ برای مشترک باز خواهد شد در صورت عدم مشاهده سایت با امور مشترکین تماس بگیرید.

هنگام تمدید سرویس حتما گزینه شروع از امروز را انتخاب نمایید تا هزینه روزهای منفی بر روی فاکتور شما محاسبه گردد در غیر اینصورت دو ماه زمان منفی از روزهای سرویس جدید شما کسر میگردد.

خیر با استفاده از سرویس Adsl هیچ هزینه ای بر روی قبض تلفن شما نمی آید.  شبکه هوشمند یا IN نوع دیگری استفاده از اینترنت است که هزینه آن در قبض درج میشود و جزو خدمات پرسرعت و آسیاتک نیست.

بله شما میتوانید با استفاده از گزینه تغییر سرویس در سایت qt.asiatech.ir جهت تغییر سرویس اقدام نمایید.

وارد سایت qt.asiatech.ir شده و در قسمت مالی ،فاکتورهای پرداخت نشده ،فاکتور خود را انتخاب نموده و بر روی پرداخت کلیک نمایید تا وارد درگاه بانکی شده و جهت پرداخت اقدام نمایید. برای اینکه از سیستم ussd موبایل برای پرداخت استفاده کنید میتوانید با امور مشترکین یا عامل فروش خود تماس بگیرید و سرویس مورد نظر برای شارژ رو اعلام کنید سپس کد سفارش را بصورت *۷۳۳*۱۵۴۴*................. #   شماره گیری کنید . سیستم رقم را اعلام و شماره کارت بانکی و رمز دوم را از شما سوال میکند با تکمیل مراحل سرویس شما شارژ میشود.

شما میتوانید مدت زمان طولانی تری را تمدید نمایید و به تعداد ماه ها یک گیگ حجم به سرویس شما اختصاص داده میشود.جهت تمدید یکساله بعد از انتخاب سرویس میتوانید مدت زمان را 12 ماه انتخاب نمایید.

به امور مشترکین اطلاع دهید تا هزینه یکی از سرویس ها به بانک مجازی شما برگشت داده شود . اگر از طریق عوامل فروش مشترک شده اید ، وجه به بانک مجازی عامل فروش برگشت شده و پرداخت یا دادن اعتبار از طریق ایشان بشما میسر است.

در سرویس ها حجمی یا حجم سرویس شما به پایان رسیده و یا سرویس قبلی شما هنگام تمدید ، چند روز منفی بوده است و به دلیل عدم محاسبه روزهای منفی زمان سرویس بمدت  روز های منفی به عقب برگشت داده شده است


وارد سایت qt.asiatech.ir شده و در قسمت خدمات سرویس بر روی خرید آی پی اختصاصی کلیک نموده و بسته به نیازتان تعداد ip مورد نظر را انتخاب و ثبت نمایید.

با توجه به اینکه هنوز زمان سرویس به اتمام نرسیده است شما باید گزینه" شروع سرویس از همین حالا" را انتخاب میکردید تا فعال گردد.جهت بروزرسانی لطفا با امور مشترکین تماس بگیرید.

جهت ارائه بهتر کیفیت سرعت در زمان شبانه ، امکان فعالسازی حالت رایگان برای تمامی سرویس ها نمیباشد . در ضمن پیشنهاد میشود اگر سرویس دارای مزیت شبانه رایگان هستید ساعات دانلود را مدیریت کنید تا سرعت مناسبی برای همه حاصل شود مثلا بعد از  ساعت 4 بامداد به بعد ترافیک خطوط خیلی کمتر از ساعت 2 تا 4  بامداد است .

ابتدا وارد آدرس qt.asiatech.ir شده و با وارد کردن نام کاربری و پسورد لاگین شوید.در صورت هر گونه خطا با امور مشترکین تماس بگیرید.

بله – در صورت رعایت موارد قانونی ، محدودیتی در انتخاب سرویس وجود ندارد.

این پیغام به دلیل وجود یک فاکتور پرداخت نشده میباشد آن را حذف نموده و مجدد ثبت فاکتور نمایید.

 با توجه به اینکه امکان پرداخت الکترونیکی و شارژ انلاین برای همه ی مشترکین فعال میباشد صرفا در شرایط خاص جهت اعمال شارژ موقت با کارشناسان شرکت تماس حاصل نمایید.

چنانچه هنگام تمدید گزینه های مربوط به بروزرسانی را درست انتخاب ننمایید سرویس شما بروز نمیگردد و باید طی تماس با کارشناسان فعال نمایید.

انتخاب سرویس بستگی به استفاده و کاربری شما دارد ولی دقت کنید که سرویسها در دودسته حجمی ( ویژه افردایکه بیشتر به سرعت بالا نیاز دارند ) و نامحدود ( ویژه افرادیکه دانلود زیادی دارند ) طراحی شده و خود آنها هم در تنوع های زیادی ارائه میشود مثلا چنانچه دانشجوی دانشگاه مجازی هستید و یا نیاز به سرعت بالا جهت انتقال تصویر دارید از تعرفه های سرعت بالای حجمی خریداری نمایید. همچنین اگر مصرف سازمانی دارید میتوانید سرویسهای اختصاصی و یا اینترانتی را با تماس با واحد فروش سازمانی شرکت تهیه کنید.

حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید اگر شارژ اعمال نشد ، احتمالا تراکنش بانکی ناموفق بوده است و باید دوباره شارژ کنید و چنانچه پول ظرف ۷۲ ساعت آینده به حسابتان برگشت داده نشد با امور مشترکین تماس بگیرید.

با توجه به اینکه تعرفه ها و قیمت این سرویس ها نزدیک به سرویسهای دیگر و یا نامحدود بود مجبور به حذف آن تعرفه شدیم.

 بعد از ثبت و پرداخت فاکتور مربوط به تغییر سرویس ، مودم خود را یکبار خاموش و روشن کنید همان لحظه سرویس جدید فعال میگردد.

 در این شرایط اگر بیش از 20 دقیقه از زمان پرداخت گذشته است با کارشناسان آسیاتک تماس حاصل نمایید یا سرویس شما نیاز به بروز رسانی دارد و یا تراکنش ناموفق بوده است.

ابتدا وارد سایت qt.asiatech.ir شده و بعد از وارد کردن نام کاربری و پسورد میتوانید جهت تمدید،خرید ترافیک اضافی،رزرو سرویس اقدام نمایید.

در صورت فعالسازی گزینه ارسال پیامک در پنل 1544.ir این امکان فعال می گردد.

قیمت کلیه سرویس های آسیاتک طبق مصوبات اعلام شده از طرف سازمان قانون گذار و بر اساس نوع سرویس و مدت زمان و حجم ترافیک قابل استفاده در آن طراحی شده و مشتری میتواند براساس نوع نیاز و مصرف خود یکی از آنها را انتخاب نماید.

ارائه سرویس اینترنت همراه مستلزم وجود سرویسی مبتنی بر شبکه های بی سیم سیار می باشد. در حال حاضر و تا اطلاع ثانوی شرکت آسیاتک این گونه سروس ها را ارائه نمی کند.

برای استفاده از سرویس اینترنت آسیاتک محدودیتی در نوع مودم ندارد و تمامی مودمهای ADSL را پشتیبانی می کند. ولی بهتر است جهت پشتیبانی سریعتر از مودمهای پیشنهادی آسیاتک در فروشگاه آنلاین یا جعبه های DSLBOX استفاده کنید.

با استفاده از سرویسهای اینترانت تنها دسترسی به شبکه های داخلی و ir امکان پذیر میباشد و دسترسی به سایر سایتهای خارجی ، google و yahoo و ...  توسط این سرویس امکان پذیر نمیباشد. اما با سرویسهای اینترنت دسترسی به کلیه سایتهای داخلی و خارجی امکان پذیر است. و دقت کنید که بعلت شرایط ویژه آسیاتک در میزبانی بسیاری از سرورهای داخلی مثل سایت دانلودها و میهن دانلود و ... سرعت اتصال کاربران آسیاتکی به این گونه سایتهای داخلی بسیار بیشتر از سایر شرکتها و همچنین سایتهایی که در خارج کشور میزبانی میشوند می باشد.

منظور از ساعات نیم بها زمانی است که در آن بازه ترافیک مصرفی مشترک بصورت نیمه محاسبه می گردد. برای مثال اگر در آن بازه مشترکی 1 گیگ استفاده داشته باشد 500 مگابایت آن محاسبه و از حجم کاربر کسر خواهد شد.

 جهت ثبت نام نباید رانژه شرکت دیگری بر روی خط فعال باشد در غیر اینصورت خط از مخابرات به دلیل رانژه کشی تکراری برگشت داده میشود.باید قبل از پرداخت فاکتور ثبت نام شده سرویس قبلی از روی خط شما جمع آوری شده باشد.

شما میتوانید با مراجعه به آدرس سایت qt.asiatech.ir یا qt.1544.ir    به صورت مستقیم ثبت نام نمایید. ولی ثبت نام از طریق عاملین فروش مجاز هم منعی ندارد.

شرکت آسیاتک امکان ارائه اینترنت از طرق دیگر را دارد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1544 تماس بگیرند.

با کد ملی خود بعنوان استفاده کننده ثبت نام نمایید چنانچه به احتمال 2۰ درصد خط از سمت مخابرات تایید نشد, هزینه پرداختی عودت داده می شود.

هزینه دایری و  جمع آوری  5000 تومان به فاکتور سرویس اضافه میگردد که شرکت نیز آنرا عینا" به مخابرات پرداخت می کند. در صورت انتخاب نصب حضوری مبلغ 15000 تومان دیگر نیز به فاکتور افزوده میشود ، دقت کنید به ارقام مذکور مالیات برارزش افزوده طبق نرخ هر سال اضافه میشود.

بله با امور مشترکین تماس گرفته و شماره شبای حساب خود را اعلام نمایید تا وجه پرداختی برایتان عودت داده شود.

با مراجعه به سایت qt.asiatech.ir و یا تلفن 1544  میتوانید وضعیت کنونی سرویس را مشاهده نمایید. درضمن با ارسال پیامک نیز شرکت شما را از مراحل مختلف آگاه می کند.

بله تا زمانی که فاکتور پرداخت نشود خط به مخابرات ارسال نشده و بعد از 72 ساعت نیز ثبت نام شما حذف میگردد.

در برخی از مراکز مخابراتی به دلیل شرایط خاص مرکز (محدودیت پورت و ...) و یا مشکل در اطلاعات صحیح صاحب خط و ...  ارائه سرویس مدت زمان بیشتری طول می کشد. لطفا در این گونه موارد جهت پیگیری حتما با 1544 تماس بگیرید.

تفاوت این سه سرویس در ضریب اشتراک آنها میباشد.ضریب اشتراک سرویسهای طلایی حداکثر 1 به  3 تا 1 به 4، نقره ای 1 به 5 تا 1 به 8 و برنزی 1 به 8 میباشد.

در سرویس های نامحدود هیچ محدودیتی در میزان استفاده از ترافیک نمیباشد ولی جهت کنترل مصارف نامتعارف و ایجاد عدالت در شبکه ، قوانین رفتار منصفانه حاکم بوده و در سرویسها تا A گیگ مصرف با سرعتی بالاتر از سرعت اسمی  و در صورت تبادل B  گیگ ، سرعت سرویس به یک پله پایین تر ، تغییر داده میشود . همچنین دقت شود که همه مقادیر روزانه بوده و گیگ هدیه و گیگ تبادلی قابل انتقال به روز بعد نمیباشد.

  • مثال1) در یک سرویس 1024 نقره ای ، با 9 گیگ هدیه و 70 گیگ تبادل ، هر روز شما تا 300 مگ مصرف دارای سرعت 1.5 مگ یعنی 1536 کیلوبیت برثانیه یعنی بالاتر از سرعت اسمی خواهید بود و بعد از آن تا 2350 مگ مصرف دارای سرعت 1024 کیلوبیت برثانیه  و در مصارف بیش از 2350 مگ  دارای سرعت دانلود  384 کیلو بیت برثانیه خواهید داشت.
  • مثال2) سرویس 128 نقره ای با 3 گیگ هدیه ، هر روز تا 90 مگ مصرف با سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه یعنی بالاتر از سرعت اسمی خواهید بود و بعد از آن تا 10 گیگ مصرف با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه و برای مصارف بیشتراز 10 گیگ با سرعت 96کیلوبیت برثانیه امکان دانلود خواهید داشت.

 

 کپی از آخرین قبض پرداختی و کپی کارت ملی صاحب خط در سایت qt.asiatech.ir آپلود گردد.

 خیر ADSL فقط بر روی زوج سیم مسی ارائه میگردد. و تنها در برخی از استانها مانند استان فارس و خوزستان بعلت مشارکت آسیاتک با مخابرات، ارائه سرویس به مشترکینی که خطشان فیبر میباشد امکان پذیر است.

ابتدا وارد آدرس qt.asiatech.ir شده و بعد از ثبت اطلاعات اولیه و ساخت پنل در ادامه در قسمت ثبت بن شماره بن را وارد نموده بعد از تایید بن ، سپس سرویس مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

آسیاتک در تلاش است تا سرویس دهی خود را در تمام مراکز مخابراتی گسترش دهد. اما متاسفانه از لحاظ فنی و بعلت بودن سیم مسی تلفن در مراکز مخابراتی ما مجبوریم تجهیزاتی را در مراکز نصب کنیم که در برخی از آنها محدودیتهای وجود دارد و امکان سرویس دهی یا توسعه با مشکل مواجه است.

ابتدا وارد آدرس سایت asiatech.irشده و در قسمت بررسی پوشش خدمات شماره خط به همراه کد شهر وارد نموده و وضعیت سرویس دهی را مشاهده نمایید. در ضمن میتوانید شماره تلفن خود را بهمراه کد شهر به 10001544 پیامک کنید.

متقاضی گرامی شما ميتوانيد با مراجعه به آدرس qt.asiatech.ir یا qt.1544.ir    از قسمت ثبت نام کاربران جديد جهت ثبت نام سرويس اقدام نماييد و یا اینکه با تلفن 1544  و یا 02182144000 و یا با عاملین فروش مجاز شرکت تماس بگیرید.

در صورت مصرف زودتر از موعد حجم ترافیک، می توانید نسبت به شارژ مجدد یا خرید اقدام نمائید و چنانچه حساب خودتان را شارژ ننمائید، به صورت اتوماتیک از سیستم قطع خواهید شد و امکان استفاده از اینترنت آسیاتک تا شارژ مجدد را نخواهید داشت

 

 

خیر، حجم مصرفی شما در انتهای هر ماه صفر خواهد شد ولی در صورتی که سرویس های چند ماهه خریداری کنید ، حجم در آن محدوده تا آخر دوره دخیره می گردد.

 

 

 

البته که ملاک مصرف حجم اینترنت، مدت زمان کار با اینترنت نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد اما طبق برآورد ما، چنانچه شما یک کاربر معمولی هستید این حجم ترافیکی که در سرویسهای ما معرفی شده برای شما مناسب می باشد.

 

 

 

خط رانژه شده خط تلفنی است که می‌تواندvoice و data را هم‌زمان با هم روی یک خط منتقل کند. بنابراین قابلیت ارایه‌ی سرویس ADSL را داراست.
قبل از این که بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ADSL استفاده کنید باید این خط از طرف مخابرات و به درخواست شرکت ارایه دهنده‌ی سرویس، رانژه شود.

 

 

 

پس از واریز وجه به حساب آسیاتک، اگر خط مورد نظر دارای بدهی نباشد به طور معمول دو روز 72 ساعت کاری طول می کشد تا خط تلفن شما از طرف مخابرات رانژه شود. پس از آن نیز تا دو روز آینده عملیات نصب (بسته به درخواست شما بصورت تلفنی یا حضوری) انجام خواهد شد.

 

 

 

 

آسیاتک با بیش از ٤٠٠ نماینده در سراسر ایران، نزدیکترین سرویس دهنده اینترنت پرسرعت به شما مشتری گرامی می باشد. جهت دریافت سرویسهای اینترنت، می توانید از دو طریق اقدام نمائید: روش اول، می توانید سرویس خود را مستقیما از واحد فروش مستقیم از طریق تماس با تلفن 1544 و یا 021-8214400 و یا وب سایت رسمی شرکت به آدرس www.Asiatech.ir  خریداری کنید. در روش دوم شما می توانید سرویس خود را از نمایندگان فروش آسیاتک که اطلاعات آنها در وب سایت شرکت موجود است خریداری نمایید.

 

  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت (تا 40 برابر سرعت برقراری ارتباط از طریق شماره‌گیری، 25 مگابیت بر ثانیه دریافت و 1.5 مگابیت بر ثانیه ارسال)
  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون نیاز به شماره‌گیری
  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون هزینه پالس مكالمه تلفن
  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون مشغول شدن خط تلفن
  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت در حین مكالمه با تلفن
  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت برای ایجاد شبكه مجازی خصوصی (VPN)
  • برقراری ارتباط پر سرعت با اینترنت برای بهره‌گیری از امكانات ویدیویی و صوتی در اینترنت و ویدیو كنفرانس
  • استفاده از زوج سیم‌های تلفن معمولی (در واقع نیازی نیست از مرکز مخابراتی سیم‌کشی جدیدی انجام شود)
  • استفاده هم‌زمان اینترنت، تلفن و یا فکس

 

 

 

DSL به معنای خط دیجیتال مشترک است كه شیوه‌ای کم هزینه با سرعتی مطلوب برای استفاده از اینترنت  است. با استفاده از خطوط تلفن معمولی می‌توان از این تکنولوژی استفاده كرد.
ارتباط DSL از طریق سیم تلفن شما برقرار می‌شود بدون این که اختلالی در ارتباطات تلفنی به وجود آید. به شرط این که مودم همیشه به خط وصل و روشن باشد، ارتباط شما با اینترنت همیشه برقرار خواهد بود. در عین حال این کار برای مکالمات تلفنی مشکلی پیش نمی‌آورد.
پس از برقراری ارتباط هزینه ثابت خط ADSL  به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند و سرویس دریافتی،  محاسبه می‌شود. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه می‌شود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد.
سرعت تبادل دیتا در ADSL به صورت نامتقارن است. یعنی سرعت دریافت و ارسال اطلاعات برابر نخواهد بود.