مسائل مرتبط با امور فنی و پشتیبانی

Average rating: 5, based on 5 with 189000 reviews

مسائل مرتبط با امور فنی و پشتیبانی

  • 4
  • 2
  • 1

 

مسائل مرتبط با امور فنی و پشتیبانی

آخرین مقالات آسیاتک
Product rating: 4 out of 5 with 8969000 ratings

در این صورت لازم است مشترک داخلی های متصل به خط تلفن مربوطه را جدا کرده (در اصطلاح خط را ایزوله نماید) و در نهایت ، بررسی ها از سر خط صورت گیرد و در صورت مناسب بودن وضعیت سر خط نسبت به داخل (با توجه به عدد SNR)، با کشیدن سیم مستقیم روکش دار ضد نویز از سر خط تلفن تا مودم، می توان همان کیفیت سر خط را در محل استفاده از سرویس مشاهده کرد . با توجه به مسی بودن خطوط بدیهی است  که وجود فاصله زیاد از سر خط تا محل مودم، می تواند یکی از دلایل افت کیفیت سرویس گردد.
توضیحات مربوط به چگونگی بررسی SNR، در سوالات دیگر بیان شده است.

راه اول: تماس با واحد پشتیبانی و بررسی وضعیت خط.
راه دوم: با وارد شدن به پنل تنظیمات مودم، در بخش Status، Data Rate Upstream (سرعت آپلود) و  Downstream (سرعت دانلود) اینترنت خود را بررسی فرمایید، عدد نمایش داده شده باید متناسب با سرعت سرویس دریافتی باشد. ( در برخی مودم ها، نامگذاری بصورت Download Speed و Upload Speed است)
همچنین با مشاهده مقادیر مربوط به SNR Margin که نشان دهنده  سیگنال به نویز خط است، میتوان وضعیت نویز خط را بررسی کرد. چنانچه SNR بالای 15 باشد وضعیت خط روی آن Data Rate مناسب است و هر چقدر این میزان بالاتر باشد، خط ظرفیت افزایش پهنای باند را دارا می باشد.

 

مشترک گرامی برای مودم های مختلف از لیست موجود در منو های اصلی وارد بخش wireless LAN ( WLAN) شده سپس با انتخاب زیر منوی Basic  در قسمت SSID نام مورد نظر جهت نمایش در دستگاه های مختلف را اصلاح و تایید نمایید . جهت تایید بایستی بر روی Save یا Apply کلیک کنید . سپس از زیر منوی Security می توانید گزینه  Authentication type را روی حالت WPA2-PSK ( Personal) قرار داده و گزینه encryption را روی AES تنظیم نمایید . در ادامه در بری مودم ها گزینه Pre Shared Key و در برخی مودم ها Pass phrase Key نمایش داده می شود . در این بخش کلمه عبور خود را وارد نمایید . دقت نمایید حداقل از 8 کاراکتر بایستی استفاده نمایید و جهت بالا بردن امنیت کلمه عبور از کاراکتر های پیچیده مانند @#%^& نیز می توانید استفاده نمایید . در صورت وجود مشکل در هر مرحله می توانید با شماره گیری 1544 داخلی 2 سپس داخلی 1 از کارشناسان مرکز تماس آسیاتک بهره مند گردید . کارشناسان ما 24 ساعته آماده پاسخگویی و حل مشکلات شما می باشند .

 

 

 

خیر نیاز به قطع اتصال  نمی باشد و سیستم به صورت خودکار در ساعات نامحدود شبانه از حجم شما کسر نمیکند.

وجود ویروس بر روی سیستم و یا استفاده از نرم افزارهای به اشتراک گذاری دیتا همانند تورنت میتواند باعث مصرف بالای آپلود گردد.

از طریق مراجعه به سایت  www.1544.ir وارد منو ابزارها شده و در قسمت تغییر پسورد می توانید پسورد سرویس خود را ویرایش نمایید. در صورت تغییر پسورد سرویس شما به صورت خودکار قطع خواهد شد.سپس وارد تنظیمات مودم خود شده و پسورد جدید را وارد نمایید.

مشترک گرامی برای مودم های مختلف از لیست موجود در منو های اصلی وارد بخش wireless LAN ( WLAN) شده سپس با انتخاب زیر منوی Basic  در قسمت SSID نام مورد نر جهت نمایش در دستگاه های مختلف را اصلاح و تایید نمایید . جهت تایید بایستی بر روی Save یا Apply کلیک کنید . سپس از زیر منوی Security می توانید گزینه  Authentication type را روی حالت WPA2-PSK ( Personal) قرار داده و گزینه encryption را روی AES تنظیم نمایید . در ادامه در بری مودم ها گزینه Pre Shared Key و در برخی مودم ها Pass phrase Key نمایش داده می شود . در این بخش کلمه عبور خود را وارد نمایید . دقت نمایید حداقل از 8 کاراکتر بایستی استفاده نمایید و جهت بالا بردن امنیت کلمه عبور از کاراکتر های پیچیده مانند @#%^& نیز می توانید استفاده نمایید . در صورت وجود مشکل در هر مرحله می توانید با شماره گیری 1544 داخلی 2 سپس داخلی 1 از کارشناسان مرکز تماس آسیاتک بهره مند گردید . کارشناسان ما 24 ساعته آماده پاسخگویی و حل مشکلات شما می باشند . 

ممکن است مشکل از اسپیلیتر باشد اتصالات اسپیلیتر چک شود و در صورت ممکن تعویض گردد.دقت نمایید که دوشاخه ضدبرق به تلفن وصل نباشد.در صورت عدم حل مشکل با امور مشترکین تماس بگیرید.

ضریب اشتراک سرویسهای حجمی معمولا از  ۱ به ۴ تا 1 به 8 میباشد.

فقط در مواردی امکان اتصال کاربر بصورت بی سیم وجود دارد که مودم قابلیت بی سیم داشته باشد.برای راهنمایی بیشتر به دفترجه راهنمای مودم خود مراجعه و یا با 1544 تماس بگیرید.

از پریز تلفن به line اسپلیتر وصل نمایید و از خروجی های اسپلیتر :  modem  به مودم و از phone به تلفن متصل نمایید.

اين مشکل به دليل برقرار نشدن ارتباط فيزيکي مودم با تجهیزات در مرکز ايجاد مي‌شود، ابتدا بررسي كنيد خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فيزيکي را بررسي كنيد. خط تلفن به صورت مستقيم بايد وارد پورت مودم شود. براي برطرف كردن مشکل، گوشي تلفن، دستگاه نمابر،caller id را جدا كنيد و از خروجي مودم ، پورت را مستقیم به خط تلفن وصل کنيد. در صورتي که لينک باز هم روشن نشد از باکس دم در چک کنید.و در نهایت اگر مشکل حل نشد با واحد پشتیبانی آسیاتک تماس بگیرید.