تغییر رویه مشتری مداری در آسیاتک

Average rating: 5, based on 5 with 189000 reviews

تغییر رویه مشتری مداری در آسیاتک

  • اخبار
  • اخبار

تغییر رویه مشتری مداری در آسیاتک

تغییر رویه مشتری مداری در آسیاتک

در نخستین گردهمایی نشریه وفاداری مطرح شد
تجارت در کشور نیاز به تجمیع فعالان صنفی دارد/تغییر رویه مشتری مداری در آسیاتک
گردهمایی میان فعالان یک صنف می تواند شرکت های کوچک و بزرگ را برای حل مسایل و مشکلات با هم همسو کرده تا در نهایت تصمیم گیرندگان کلان این صنعت را تحت تاثیر قرار داده و شرایط حضور بهتری در بازار کسب و کار فراهم شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال داده های آسیاتک محمد علی یوسفی زاده در اولین جلسه از میزگردهای نشریه وفاداری که با هدف ایجاد وفاق و همکاری میان کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از ارکان مهم  انجمن ها و اتحادیه ها در هر حوزه تخصصی ایجاد شرایط همکاری میان فعالان صنف است، گفت:متاسفانه انجمن ها از این مهم غافلند و برای پر کردن این خلا نیاز است تا جلسات اینچنینی به صورت مداوم برگزار شود و شرکت های دیگر در این برنامه ها و جلسات حضور داشته باشند چرا که برگزاریی اینگونه جلسات می تواند همگرایی بیشتری میان فعالان این صنعت، فراهم نماید.
مدیرعامل شرکت انتقال داده های آسیاتک درباره همکاری هایی که بعضا می تواند با سایر فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوجود آید، گفت:ما ابزاری داریم که مشترکان ADSL2+ هر ماه برای تمدید سرویس به آن سر می زنند. روزی 400 هزار نفر دیتا بیس و 700 هزار مشترک که روزی مشترک آسیاتک بودند که به خاطر تغییر آدرس دیگر از ما سرویس نمی گیرند اما دیتاهای آن ها موجود است و می دانیم که آنها در این حوزه دانش دارند. بنابراین این آمادگی وجود دارد که سرویس باندل کنیم و با طراحی مدل های خاص برروی محصولاتی که در نهایت به ارایه اینترنت پرسرعت مثل تبلت، لپ تاپ و یا برند موبایل ختم می شوند، سرویس ارایه کنیم.
وی گفت: آسیاتک در حال حاضر در 170 شهر نماینده دارد که می توانند مبلغان خوبی برای آن باشند. فقط باید به آنها اطمینان دهیم که سرویس ما در لحظه است و در لحظه هم پورسانت آن را می گیرند و یا همان لحظه رتبه آن در میان نمایندگان مشخص می شود و یا در مقابل میزان مشخصی از خدمات ارایه شده به آنها تخفیف ویژه داده و خیلی راحت آنها را حمایت  می کنیم.
وی گفت:پروانه ما ارایه پهنای باند و سرویس برروی سیم مسی است اما اتفاقی که در حال حاضر در حال وقوع است این است که بزودی پروانه وای فای و احتمالا 4G را به شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت خواهند داد.
عضو فعال سازمان نظام صنفی رایانه ای کشورعمده ترین فعالیت شرکت انتقال داده های آسیاتک را ایجاد دسترسی به شبکه اینترنت اعلام کرد و گفت: نوع پروانه شرکت های PAP سرویس محور است و خیلی از سازمان ها و نهادها ازاین شرکت ها ارتباط داخل کشور می گیرند این در حالی است که بعد از یک دوره که پروانه ما در حال تمدید است، تازه نهادهای کلان کشور مثل قوه قضاییه، ریاست جمهوری و ... به این نتیجه رسیده اند، باید شرکت های ارایه دهنده خدمات فناوری به صورت یکپارچه خدماتشان را مدیریت کنند. البته این اتفاق جای شکر دارد و امیدواریم بتوانیم بعد از دریافت پروانه جدید خدمات یکپارچه  خوبی ارایه دهیم.
وی گفت: اتفاق خوبی که در سال 90 استارت خورد و در سال 91-92 شکل گرفت اما هیچوقت مورد حمایت حاکمیت قرار نگرفت و ما همچنان درگیر راه انداختنش با حاکمیت هستیم؛ بزرگترین پروژه انتقال محتوا از خارج به داخل کشور است که با ترکیب سرویس های زیرساخت، دانش داخلی و تجربه آسیاتک در حوزه دیتاسنتر و اینترنت صورت گرفت.
یوسفی زاده با بیان اینکه آسیاتک بیش از 20 گیگا بایت محتوا در لحظه  تحویل زیرساخت داده است گفت: به مرور چند شرکت فعال دیگر در این حوزه هم وارد شدند و 10 گیگ دیگر وارد شد که با استناد به آماری که خود زیرساخت ارایه می دهد از حدود 130 گیگ اینترنت کشور بین 30 تا20 درصد محتوا در داخل کشور نگهداری می شود. این اتفاق هم اقتدار ملی است و هم به خاطر ارتقا کیفیت دسترسی به شبکه و انتقال دیتا به داخل اهمیت بالایی دارد.
عضو فعال سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت:کاری که آسیاتک در رابطه با IDC و نگهداری محتوا انجام داده آوردن کانتنت های پرمصرف داخلی است که پیش از این در خارج از کشور نگهداری می شد تا بتوانیم لوکیشن هایی مثل نگهداری آنتی ویروس ها، اپلیکیشن هایی که وجود دارد و یا هر محتوایی که مجاز باشد در داخل کشور بچرخد را در داخل داشته باشیم.   
وی در ادامه این جلسه در پاسخ به این سوال که شما اخیرا همزمان با روز جهانی ارتباطات وب سایت خود را تغییر دادید آیا قرار است از ابزارهای حوزه IT که کسب و کارها به خاطر محدودیت تا به حال از آن استفاده نکردند مانند شبکه های اجتماعی و یا ابزارهایی مثل باشگاه مشتریان و غیره که پتانسیل های قوی دارد و شرکت های خارجی سالها است از آنها استفاده می کنند بیشتر بهره برداری کنید، گفت: کسب و کار ما در فضای مجازی است. بنابراین ویترین ما وب سایت و ابزارهایی است که به مشتریان و در نهایت توزیع کنندها و عاملین فروشمان سرویس می دهیم .
وی گفت:به روز رسانی و استفاده از تکنولوژی های جدید و مهیج برای کاربران و عاملین می تواند جذاب باشد چرا که آنان می خواهند بدانند در مجموعه ای که با آن سروکار دارند چه اتفاقاتی با چه نگرش و چه پیش بینی هایی در حال وقوع است و این ایجاد انگیزه از اولویت های شرکت در سال جدید است.
یوسفی زاده با اشاره به اینکه گاها عاملین ما برای آن درصدی که دریافت می کنند، کار می کنند و اینکه ما چه سیاستی در فروش و بازارداشته باشیم که عاملین را به سمت شناخت نیاز مردم سوق دهیم، هنر کلان سازمان و مدل فروش است، گفت: الزاما با افزایش درصد بیشتر نمی شود عاملین را به سمت غیرت داشتن نسبت به محصول ارایه شده پیش برد تا خوب وقت بگذارند و برای مشتری نهایی توضیح بدهند. سازو کار ما در میان 6 هزار عامل نشان داده که عاملین نیاز به آموزش دیدن دارند.
وی آموزش های غیر حضوری، کمپین های مشترک برای کسانی که به سریعترین تکنولوژی دستی دارند را از جمله شیوه های آموزش با بالاترین میزان تاثیر دانست و گفت:آسیاتک با اجرای چند نمونه از آموزش های غیر حضوری و کمپین های مشترک  توانسته فروش موفقی را تجربه کند. مثلا طی همکاری با یک برند که محصولات با پایه های ارایه خدمات اینترنت پرسرعت دارند با یک خلاقیت تیکت زدن و دادن پین برروی محصول و ایجاد فرایند بعد از خرید و البته پشت آن تامین منافع فروشندگان، زنجیره ای در تمام فروشگاه های کشور ایجاد شد و ظرف یک ماه میزان فروش ما به حد چشمگیری بالا رفت .
وی درباره بحث وفاداری و خدمات پس از فروش گفت:شیوه ما درسال های گذشته به این شکل بود که مشتری که سرویس از ما گرفته بود، بعد از اتمام شارژ با آن تماس می گرفتیم و دلیل اینکه مشترک سرویس جدید نگرفته و اینکه آیا می خواهد سرویس را تمدید کند و یا سرویس را جمع آوری کند سوال می کردیم. اما در حال حاضر به این نتیجه رسیده ایم که 10 روز قبل از اتمام سرویس با مشترک تماس بگیریم و رضایت آن را بپرسیم و بدانیم در این مدت چه اتفاقی برای آن افتاده و یا اگر شاکی است در این 10 روز آنرا به نقطه رضایت برسانیم تا در پایان منجر به تمدید سرویس شود، نه اینکه دریافت سرویس از مجموعه ما برایش جذابیتی نداشته و وارد سرویس های معلق شود.
یوسفی زاده گفت:ما برای ارایه سرویس به مشتریانمان باید پروسه طولانی از زیرساخت تا مراکز مخابرات استانی و مرکز تلفن و ... در سراسرکشور طی کنیم که در سال جاری برای هر کدام از این بخش ها تیمی را آموزش داده ایم که به چه روشی با مشترکان برخورد کنند و حتی چه ساعاتی با آنان تماس بگیرند. قطعی ها و نقاط ضعف را از ابتدا تا انتها کنترل کنند تا کمترین نارضایتی را در میان کاربران به همراه داشته باشیم.
یوسفی زاده با بیان اینکه رویدادهای زیادی توسط نسل جوان در حوزه های مختلف IT در حال وقوع است و هر روز فاصله آن به خاطر رشد سریع تکنولوژی با کلان مردهایی که تصمیم گیرنده این صنعت هستند بیشتر می شود، گفت: تجارت در کشور نیاز به تجمیع فعالان صنفی دارد و گردهمایی هایی از این دست می تواند شرکت های کوچک و بزرگ را برای حل مسایل و مشکلات با هم همسو کرده تا در نهایت تصمیم گیرندگان کلان این صنعت را تحت تاثیر قرار داده و شرایط حضور بهتری در بازار کسب و کار فراهم شود.

       
      
 

 

تغییر رویه مشتری مداری در آسیاتک
تغییر رویه مشتری مداری در آسیاتک
Product rating: 5 out of 5 with 7079 ratings
تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۳/۱۳

تغییر رویه مشتری مداری در آسیاتک

در نخستین گردهمایی نشریه وفاداری مطرح شد
تجارت در کشور نیاز به تجمیع فعالان صنفی دارد/تغییر رویه مشتری مداری در آسیاتک
گردهمایی میان فعالان یک صنف می تواند شرکت های کوچک و بزرگ را برای حل مسایل و مشکلات با هم همسو کرده تا در نهایت تصمیم گیرندگان کلان این صنعت را تحت تاثیر قرار داده و شرایط حضور بهتری در بازار کسب و کار فراهم شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال داده های آسیاتک محمد علی یوسفی زاده در اولین جلسه از میزگردهای نشریه وفاداری که با هدف ایجاد وفاق و همکاری میان کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از ارکان مهم  انجمن ها و اتحادیه ها در هر حوزه تخصصی ایجاد شرایط همکاری میان فعالان صنف است، گفت:متاسفانه انجمن ها از این مهم غافلند و برای پر کردن این خلا نیاز است تا جلسات اینچنینی به صورت مداوم برگزار شود و شرکت های دیگر در این برنامه ها و جلسات حضور داشته باشند چرا که برگزاریی اینگونه جلسات می تواند همگرایی بیشتری میان فعالان این صنعت، فراهم نماید.
مدیرعامل شرکت انتقال داده های آسیاتک درباره همکاری هایی که بعضا می تواند با سایر فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوجود آید، گفت:ما ابزاری داریم که مشترکان ADSL2+ هر ماه برای تمدید سرویس به آن سر می زنند. روزی 400 هزار نفر دیتا بیس و 700 هزار مشترک که روزی مشترک آسیاتک بودند که به خاطر تغییر آدرس دیگر از ما سرویس نمی گیرند اما دیتاهای آن ها موجود است و می دانیم که آنها در این حوزه دانش دارند. بنابراین این آمادگی وجود دارد که سرویس باندل کنیم و با طراحی مدل های خاص برروی محصولاتی که در نهایت به ارایه اینترنت پرسرعت مثل تبلت، لپ تاپ و یا برند موبایل ختم می شوند، سرویس ارایه کنیم.
وی گفت: آسیاتک در حال حاضر در 170 شهر نماینده دارد که می توانند مبلغان خوبی برای آن باشند. فقط باید به آنها اطمینان دهیم که سرویس ما در لحظه است و در لحظه هم پورسانت آن را می گیرند و یا همان لحظه رتبه آن در میان نمایندگان مشخص می شود و یا در مقابل میزان مشخصی از خدمات ارایه شده به آنها تخفیف ویژه داده و خیلی راحت آنها را حمایت  می کنیم.
وی گفت:پروانه ما ارایه پهنای باند و سرویس برروی سیم مسی است اما اتفاقی که در حال حاضر در حال وقوع است این است که بزودی پروانه وای فای و احتمالا 4G را به شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت خواهند داد.
عضو فعال سازمان نظام صنفی رایانه ای کشورعمده ترین فعالیت شرکت انتقال داده های آسیاتک را ایجاد دسترسی به شبکه اینترنت اعلام کرد و گفت: نوع پروانه شرکت های PAP سرویس محور است و خیلی از سازمان ها و نهادها ازاین شرکت ها ارتباط داخل کشور می گیرند این در حالی است که بعد از یک دوره که پروانه ما در حال تمدید است، تازه نهادهای کلان کشور مثل قوه قضاییه، ریاست جمهوری و ... به این نتیجه رسیده اند، باید شرکت های ارایه دهنده خدمات فناوری به صورت یکپارچه خدماتشان را مدیریت کنند. البته این اتفاق جای شکر دارد و امیدواریم بتوانیم بعد از دریافت پروانه جدید خدمات یکپارچه  خوبی ارایه دهیم.
وی گفت: اتفاق خوبی که در سال 90 استارت خورد و در سال 91-92 شکل گرفت اما هیچوقت مورد حمایت حاکمیت قرار نگرفت و ما همچنان درگیر راه انداختنش با حاکمیت هستیم؛ بزرگترین پروژه انتقال محتوا از خارج به داخل کشور است که با ترکیب سرویس های زیرساخت، دانش داخلی و تجربه آسیاتک در حوزه دیتاسنتر و اینترنت صورت گرفت.
یوسفی زاده با بیان اینکه آسیاتک بیش از 20 گیگا بایت محتوا در لحظه  تحویل زیرساخت داده است گفت: به مرور چند شرکت فعال دیگر در این حوزه هم وارد شدند و 10 گیگ دیگر وارد شد که با استناد به آماری که خود زیرساخت ارایه می دهد از حدود 130 گیگ اینترنت کشور بین 30 تا20 درصد محتوا در داخل کشور نگهداری می شود. این اتفاق هم اقتدار ملی است و هم به خاطر ارتقا کیفیت دسترسی به شبکه و انتقال دیتا به داخل اهمیت بالایی دارد.
عضو فعال سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت:کاری که آسیاتک در رابطه با IDC و نگهداری محتوا انجام داده آوردن کانتنت های پرمصرف داخلی است که پیش از این در خارج از کشور نگهداری می شد تا بتوانیم لوکیشن هایی مثل نگهداری آنتی ویروس ها، اپلیکیشن هایی که وجود دارد و یا هر محتوایی که مجاز باشد در داخل کشور بچرخد را در داخل داشته باشیم.   
وی در ادامه این جلسه در پاسخ به این سوال که شما اخیرا همزمان با روز جهانی ارتباطات وب سایت خود را تغییر دادید آیا قرار است از ابزارهای حوزه IT که کسب و کارها به خاطر محدودیت تا به حال از آن استفاده نکردند مانند شبکه های اجتماعی و یا ابزارهایی مثل باشگاه مشتریان و غیره که پتانسیل های قوی دارد و شرکت های خارجی سالها است از آنها استفاده می کنند بیشتر بهره برداری کنید، گفت: کسب و کار ما در فضای مجازی است. بنابراین ویترین ما وب سایت و ابزارهایی است که به مشتریان و در نهایت توزیع کنندها و عاملین فروشمان سرویس می دهیم .
وی گفت:به روز رسانی و استفاده از تکنولوژی های جدید و مهیج برای کاربران و عاملین می تواند جذاب باشد چرا که آنان می خواهند بدانند در مجموعه ای که با آن سروکار دارند چه اتفاقاتی با چه نگرش و چه پیش بینی هایی در حال وقوع است و این ایجاد انگیزه از اولویت های شرکت در سال جدید است.
یوسفی زاده با اشاره به اینکه گاها عاملین ما برای آن درصدی که دریافت می کنند، کار می کنند و اینکه ما چه سیاستی در فروش و بازارداشته باشیم که عاملین را به سمت شناخت نیاز مردم سوق دهیم، هنر کلان سازمان و مدل فروش است، گفت: الزاما با افزایش درصد بیشتر نمی شود عاملین را به سمت غیرت داشتن نسبت به محصول ارایه شده پیش برد تا خوب وقت بگذارند و برای مشتری نهایی توضیح بدهند. سازو کار ما در میان 6 هزار عامل نشان داده که عاملین نیاز به آموزش دیدن دارند.
وی آموزش های غیر حضوری، کمپین های مشترک برای کسانی که به سریعترین تکنولوژی دستی دارند را از جمله شیوه های آموزش با بالاترین میزان تاثیر دانست و گفت:آسیاتک با اجرای چند نمونه از آموزش های غیر حضوری و کمپین های مشترک  توانسته فروش موفقی را تجربه کند. مثلا طی همکاری با یک برند که محصولات با پایه های ارایه خدمات اینترنت پرسرعت دارند با یک خلاقیت تیکت زدن و دادن پین برروی محصول و ایجاد فرایند بعد از خرید و البته پشت آن تامین منافع فروشندگان، زنجیره ای در تمام فروشگاه های کشور ایجاد شد و ظرف یک ماه میزان فروش ما به حد چشمگیری بالا رفت .
وی درباره بحث وفاداری و خدمات پس از فروش گفت:شیوه ما درسال های گذشته به این شکل بود که مشتری که سرویس از ما گرفته بود، بعد از اتمام شارژ با آن تماس می گرفتیم و دلیل اینکه مشترک سرویس جدید نگرفته و اینکه آیا می خواهد سرویس را تمدید کند و یا سرویس را جمع آوری کند سوال می کردیم. اما در حال حاضر به این نتیجه رسیده ایم که 10 روز قبل از اتمام سرویس با مشترک تماس بگیریم و رضایت آن را بپرسیم و بدانیم در این مدت چه اتفاقی برای آن افتاده و یا اگر شاکی است در این 10 روز آنرا به نقطه رضایت برسانیم تا در پایان منجر به تمدید سرویس شود، نه اینکه دریافت سرویس از مجموعه ما برایش جذابیتی نداشته و وارد سرویس های معلق شود.
یوسفی زاده گفت:ما برای ارایه سرویس به مشتریانمان باید پروسه طولانی از زیرساخت تا مراکز مخابرات استانی و مرکز تلفن و ... در سراسرکشور طی کنیم که در سال جاری برای هر کدام از این بخش ها تیمی را آموزش داده ایم که به چه روشی با مشترکان برخورد کنند و حتی چه ساعاتی با آنان تماس بگیرند. قطعی ها و نقاط ضعف را از ابتدا تا انتها کنترل کنند تا کمترین نارضایتی را در میان کاربران به همراه داشته باشیم.
یوسفی زاده با بیان اینکه رویدادهای زیادی توسط نسل جوان در حوزه های مختلف IT در حال وقوع است و هر روز فاصله آن به خاطر رشد سریع تکنولوژی با کلان مردهایی که تصمیم گیرنده این صنعت هستند بیشتر می شود، گفت: تجارت در کشور نیاز به تجمیع فعالان صنفی دارد و گردهمایی هایی از این دست می تواند شرکت های کوچک و بزرگ را برای حل مسایل و مشکلات با هم همسو کرده تا در نهایت تصمیم گیرندگان کلان این صنعت را تحت تاثیر قرار داده و شرایط حضور بهتری در بازار کسب و کار فراهم شود.

       
      
 

 

 
ارسال نظر
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی